یکی از برنامه‌های امروز در میدان امام (ره) اصفهان رونمایی از تابلو فاخر نگارگری شهید والامقام شهید حججی اثر استاد بدرالسما است.

تابلوی فاخر شهید حججی در میدان امام(ره) اصفهان رونمایی شد

به گزارش قدس آنلاین، امروز جمعیت بسیار انبوه و متراکمی به استقبال شهید حججی به میدان امام (ره) اصفهان آمده است، در مراسم استقبال از این شهید والا مقام برنامه‌هایی برگزار خواهد شد.

یکی از برنامه‌های امروز در میدان امام (ره) اصفهان رونمایی از  تابلو فاخر نگارگری شهید والامقام شهید حججی اثر استاد بدرالسما است.

تابلوی فاخر نگارگری «فرزند ایران» از آثار استاد رضا بدرالسماء از قیام حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) و جمله آخر حضرت؛ «هل من ناصر ینصرنی» آغاز می‌شود.

گلها و شکوفه‌های لاله و شقایق که از خون شهدا روییده نمادی از زنده بودن و طراوتی است که بوسیله خون شهید به جامعه تزریق می‌شود.

محراب، نشانه‌ای از معماری اسلامی بوده و بیانگر آن است که شهید حججی و خانواده ایشان نماد و الگوی شاخصی از یک خانواده ایرانی اسلامی هستند.

آثار بدرالسماء روایت گر حوادث روز جامعه هستند و همواره سعی دارد با دستان هنرمندش مضامینی به غایت تلخ را به غایت زیبا روایت کند. از جمله مهم ترین این آثار می توان به تابلو حادثه منا اشاره داشت. اثری که به رهبر انقلاب اسلامی هدیه شده و امروز می‏توانید اصل آن را در موزه علی بن موسی الرضا (ع) مشاهده کنید.

 تا کنون ۳ عدد از آثار این هنرمند در موزه علی بن موسی الرضا(ع) به نمایش گذاشته شده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.