گیلان- در راستای حمایت از رشد و توسعه دانش در صنعت، تولید و ارائه خدمات طی نیمه نخست سال جاری ۲۱ شرکت دانش بنیان و فناور در منطقه آزاد انزلی استقرار یافته است.

استقرار ۲۱ شرکت دانش بنیان و فناور در منطقه آزاد انزلی

به گزارش قدس انلاین ، در راستای اجرای دستورالعمل اقتصاد مقاومتی در شش ماه نخست سالجاری ۲۱ شرکت دانش بنیان و فناور مشتمل بر ۱۷ شرکت فناور نوپا و ۴ شرکت فناور صنعتی در منطقه آزاد انزلی مستقر شدند.

بنابراین گزارش یکی از مهمترین برنامه‌های عملیاتی سازی سیاست‌های اقتصاد مقاومتی از سوی این سازمان جذب شرکت‌های دانش بنیان است که در کنار ارائه مشوق‌های صادراتی جدید، بازاریابی بین‌المللی برای واحدهای تولیدی، فعال سازی واحدهای راکد تولیدی، تشکیل کار گروه‌های تخصصی رفع موانع تولید و صادرات و در نهایت راه اندازی مرکز صادرات منطقه از سوی بخش خصوصی برنامه‌های عملیاتی این منطقه به منظور توسعه صادرات و افزایش مبادلات با کشورهای منطقه را تشکیل می‌دهند.

از سوی دیگر با تشکیل شورای حمایت از ایده‌های خلاق و نوآور در سازمان که به صورت هفتگی اقدام به بررسی پیشنهادات شرکت‌های دانش بنیان و نوآور برای استقرار در مرکز شکوفایی منطقه و بهره گیری از مزایا و معافیت‌های منطقه می‌کند این سازمان به صورت جدی گام در مسیر حمایت از شرکت‌های دانش بنیان گذاشته و بر همین اساس از مجموع ۱۰ طرح دانش بنیان ارائه شده طی شش ماه نخست سالجاری به این شورا، ۵ طرح مورد تأیید قرار گرفته و در سایر موارد نیز در قالب ایجاد بانک ایده‌های نوآور در سازمان به منظور تجاری سازی، این ایده‌ها به سایر سرمایه گذاران معرفی می‌شود.

اقدام حمایتی دیگر سازمان منطقه آزاد انزلی طی این مدت، شروع به کار مرکز شکوفایی شرکت‌های دانش بنیان و نوآور منطقه از سوی بخش خصوصی بوده که تاکنون ۱۰ شرکت دانش بنیان در آن مستقر شده است.

بنابراین گزارش در اختیار نهادن دفتر کار رایگان به واحدهای فن آور در مجتمع‌های تجاری، اعمال معافیت کامل در کلیه عوارض‌های متعلقه نظیر ثبت شرکت و صدور مجوز فعالیت اقتصادی، اولویت واگذاری زمین برای طرح‌های دانش بنیان و نوآور و تقسیط قیمت زمین‌های واگذار شده به شکل بلند مدت و معرفی طرح‌های دانش بنیان و نوآور به بانک‌های عامل طرف قرارداد با سازمان جهت اخذ تسهیلات مهمترین مزیت‌ها و مشوق‌هایی است که بسته‌های حمایتی سازمان منطقه آزاد انزلی را تشکیل می‌دهد.

گفتنی است؛ تولید دستگاه MRI ، تولید مکمل‌های غذایی دام و طیور، انواع چوب پلاست با استفاده از ضایعات کاه برنج، چاپگرهای صنعتی، دستگاه ازن ژنراتور و ماوراء بنفش، کود شیمیایی با ترکیب جدید و مواد شوینده غیر شیمیایی نانو، تنوع محصولات تولیدی توسط شرکت‌های دانش بنیان صنعتی فعال در منطقه آزاد انزلی را تشکیل می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.