یزد- با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد ، علما ، مسئولین و اقشار مختلف مراسم ویژه سالروز وفات امامزاده جعفر (ع) با اجرای آیین های مختلف توسط خادمین برگزار شد.

مراسم سالروز وفات حضرت امامزاده جعفر (ع) یزد برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام و المسلمین سید حسین آقا میری در این مراسم ضمن تسلیت ایام سوگواری حضرت سید الشهدا (ع) با اشاره به تاریخ زندگی این امامزاده واجب التعظیم گفت: این خانواده معظم دارای جایگاه علمی بوده و محل رجوع مردم بوده اند ولی متاسفانه کمتر شخصیت علمی حضرت ابو جعفر محمد (ع) مورد توجه قرار گرفته است.

سخنران مراسم علل ورود امامزادگان به کشور ایران را یادآور شد و افزود: محبتی که مردم ایران نسبت به سلاله پاک پیامبر (ص) داشته اند مقدمه حضور این بزرگواران را مهیا کرده است و این یک امر حساب شده بوده و اتفاقی نیست.

وی افزود : ثمره مجاهدت امامزادگان عظیم الشانی که غربت را به جان خریدند ترویج تشیع بوده است و امروز مشاهده می کنیم نتیجه این مجاهدت ها با رشد انقلاب اسلامی  و قدرت و پیشرفت  شیعه در جهان به ثمر نشسته است .

آقا میری در ادامه  گفت: به همین علت است که دشمنان اسلام و به خصوص اسرائیل پس از شکست های پی در پی داعش در منطقه و پایان آن به فکر ایجاد دشمن جدید هستند چرا که از رشد شیعه در جهان می ترسند.

وی با اشاره به سخن مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در خصوص تبدیل امامزادگان به قطب فرهنگی اظهار داشت: امروز این امامزاده باید کارکرد های تبلیغی و ترویجی خود را مانند زمان حیاتشان داشته باشند و محل رجوع مردم باشند لذا برنامه های مختلفی برای اقشار مختلف در قابل خیمه های معرفت ، هیئت کودک ، فضا های آموزشی و ....تدارک دیده شده است .

آقا میری تصریح کرد : وجود این فضا های نورانی و متبرک جامعه را رشد می دهد و به استحکام در دین می رساند.

اجرای گروه سرود در مدح امامزاده جعفر (ع) ، نوحه خوانی و مرثیه سرایی ، عزاداری هیئات مذهبی و تشییع نمادین جنازه حضرت امامزاده جعفر علیه السلام توسط خادمین آستانه از دیگر برنامه های این مراسم بود.

در پایان مراسم نیز سه هزار نفر از شرکت کنندگان در مراسم میهمان سفره با کرامت این آستانه مقدسه بودند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.