کرج- عضو شورای شهر کرج گفت: بیشترین زیان تاخیر در راه اندازی مترو متوجه شهروندان کرجی است ومشکلات این پروژه حمل ونقل شهری باید با اتخاذ تصمیمات صحیح مرتفع شود.

بیشترین زیان تاخیر در راه اندازی مترو کرج متوجه شهروندان است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، محمدحسین خلیلی افزود:یکی از مطالبات به حق مردم طی سالهای اخیر در رابطه با راه اندازی خطوط قطار شهری کرج تحقق پیدا نکرده است.

عضو شورای شهر کرج اظهار کرد: به عنوان نماینده مردم در شورا این انتظار را داریم تا در کمترین زمان با تصمیم گیری صحیح و بایسته توقف روند اجرایی قطار شهری و معضلات مدیریتی پیش آمده پایان داده شود و شهروندان ما بتوانند از خط ۲ متروی شهر استفاده کنند. .

خلیلی با بیان اینکه خطوط ۶ گانه مصوب قطار شهری کرج به ۲ خط کاهش پیدا کرده است گفت: در حالیکه بسیاری از شهرهای دیگر برای تصویب یک خط سالهاست در تلاش هستند این خطوط با هزینه ای بالغ بر ۲ میلیارد تومان مورد بررسی و مطالعه و تصویب قرار گرفته بود.

  عضو شورای شهر کرج در توضیح بیشتر شرایط فعلی مترو کرج گفت: تخصیص بودجه به سازمان علیرغم تصویب در شورای قبل با دشواری و سرعتی کم درجریان است  به نحوی که در سال ۱۳۹۵ که پروژه در جریان تعطیل شدن بود، ریالی بودجه عمرانی تزریق نشده است و امسال نیز تا پایان مرداد ماه هیچ مبلغی تخصیص داده نشده است.

  وی ادامه داد: از ابتدای سال ۹۰ تاکنون حدود سه سال پروژه به دلیل درگیری کارفرما و پیمانکار متوقف بوده و الباقی نیز به دلیل عدم تامین مالی و مشکلات قراردادی در فاز اجرا  پیشرفت چندانی نداشته است. در حال حاضر به نظر می سد تنها عملیات اجرایی در ۴۵ متری گلشهر با حدود ۳۰ نفر نیروی اجرایی در جریان است.

  خلیلی بیان کرد: از ۱۵ ایستگاه فاز اول پروژه در ۶ ایستگاه هنوز فعالیتی برای تعریض ایستگاه صورت نگرفته است. در حالیکه به دلیل مسائل امنیت مسافر و استاندارد های موجود برای عبور از مقابل ایستگاه می بایست سکوی آن ایستگاه کامل باشد  تا قطار اجازه تردد یابد.

وی خاطر نشان کرد : در ایستگاه هایی که فرایند تعریض نیز صورت گرفته است تکمیل کار و آماده شدن سکوها خود نیازمند زمانی معادل حد اقل یک سال است

نماینده مردم در پارلمان شهری در ادامه به تامین منابع مالی پروژه مترو از طریق عرضه اوراق مشارکت پرداخت و گفت: اوراق مشارکت به قیمت ۱۰۰ میلیارد تومان در شهریور ماه ۱۳۹۴ به فروش رفته است و در حال حاضر بدون آنکه حتی فازی از پروژه جهت ایجاد درآمد شروع به کار کرده باشد، شهرداری در حال بازپرداخت بهره ی آن حدود ۳ ماه ۵ میلیارد تومان است و تا یک سال و نیم دیگر سررسید نهایی آن فرا خواهد رسید وبه طور قطع این از مسائلی است که برای شهر و شهرداری ایجاد مسئله خواهد کرد.

خلیلی خرید دو رام قطار که از آن به عنوان سند افتخار مدیریت فعلی یاد می شود را یکی دیگر از اشتباهات دانست و گفت: با سرعت تغییر تکنولوژی در دنیای امروز امکان قدیمی شدن ناوگان تا راه اندازی شبکه متروی کرج وجود دارد. دوم اینکه در حال حاضر و شرایط اقتصادی حاکم نگهداری این قطار ها اعم از هزینه نگهداری و اجاره ی پارکینگ، هزینه بیمه با توجه به اهمیت موضوع و هزینه نظافت دو رام قطار برای سازمانی بدون درآمد سنگین است.

وی در ادامه بیان کرد: در عین حال ۲ سال قبل شرکت متروی تهران، قطارهای متعلق به قطار شهری کرج را بدون اجازه و هماهنگی از محل نگهداری خارج کرد و برای مدتی به کار گرفت که در این راستا شکواییه ای تهیه شد اما بدون نتیجه و تنها با بازگرداندن قطار ها به محل نگهداری دادگاه پایان یافت و درعمل هزینه استفاده از این دو رام قطار به قطار شهری کرج تحمیل شد.

این عضو شورای پنجم  شهر کرج گفت:امیدوارم با پیگیری مسئولان و شهردار کرج در آینده ای نزدیک شاهد حل مشکلات و معضلات طلسم شده مردم در این راستا باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.