جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان "ما زندگی خود را بر اساس تعامل با آمریکا بنا نکرده‌ایم، زندگی ملت ایران مستقل از برجام است"، گفت: اگر برجام برای شما تنها گزینه است برای ما اصلاً گزینه نیست.

گورستانی برای دفن آرزوهای دشمن ساخته‌ایم/اگر برجام برای آمریکا تنها گزینه است برای ایران اصلاً گزینه نیست

به گزارش قدس آنلاین، سردار حسین سلامی صبح امروز در مراسم تشییع شهید محسن حججی اظهار داشت: امروز به کهشکان پرستاره شهرستان نجف‌آباد یک ستاره پرفروغ و روشن دیگری اضافه شد، پیکر مطهری امروز بدرقه می‌شود تا در جوار رحمت حق روزی‌خواه شده و به حیات ابدی بپیوندد.

وی افزود: کیفیت شهادت محسن حججی تصویری نزدیک و جلوه‌ای باشکوه از شهادت اصحاب امام حسین(ع) در ظهر خونین عاشورا بر صفحه دل‌ها نقاشی کرد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت: چشمان آرام محسن را در لحظه اسارت و ترس شمر زمان را نگاه کنید، این ۲ تصویر نماد واضح و آشکاری از حقانیت راه محسن حججی است، شهید حججی شهید کاملی از عاشورا است و به همه اصحاب امام حسین(ع) نزدیک و شبیه است.

وی با بیان اینکه او در دادن سر به پیشگاه امامش به امام حسین(ع) اقتدا کرد، گفت: او هل من ناصر امام زمان(عج) را شنید، در دادن دست‌ها به مظهر غیرت الهی به شکوه جوانمردی حیات بشر به حضرت عباس(ع) اقتدا کرد و بدون دست‌ها به سرزمین خود بازگشت.

سردار سلامی تصریح کرد: او همچون حضرت قاسم شیرین‌ترین شهد موت یعنی شهادت را چشید و همچون حضرت علی اکبر جوان به میدان جنگ رفت، او همانند دیگر اصحاب عاشورا قطعه قطعه شد تا پیکره جهان اسلام به یکدیگر پیوند بخورد.

وی ادامه داد: او نماد وحدت، صلابت و پایداری یک امت است، پیکری که امروز در تابوت می‌بینید سند وفاداری این ملت با آرمان‌های امام حسین(ع) است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران با ابراز اینکه "شهید حججی شجره طیبه‌ای است که در سرزمین ما کاشته شد و به کلام رهبر معظم انقلاب و کلام وحی آبیاری شد"، گفت: محسن حججی از رویش‌های امروزی انقلاب اسلامی است و امروز شخصیت او شخصیتی فراتر از کالبد مادی و جسم دنیایی‌اش است.

وی خاطرنشان کرد: روح او در پیکر جوانان ما تقسیم شده و شهید حججی امروز یک شخصیت و هویت اسلامی در پیکره جامعه ما و امت اسلامی به شمار می‌رود.

سردار سلامی اظهار داشت: شهید حججی تعلیم‌یافته این مکتب است و در دامان پدر و مادری پاک و مطهر تربیت شده، امروز و دیروز و پریروز از آسمان چشم مسلمانان ایرانی باران می‌بارید و پهنه صورت مسلمانان جویبار اشکی بود که قلب آنان از احساسات می‌جوشید، محسن حججی فرزند بزرگ رهبر انقلاب و فرزند همه ما شد.

وی بیان کرد: محسن حججی روح عاشورا را دوباره در کالبد این ملت زنده و بعثتی ایجاد کرد و چشمان زیبایش در قلب‌ها نفوذ یافت، او همه دستگاه محاسباتی دشمنان و معیارهای آنان درباره جوانان این نسل را تغییر داد، آن‌ها که فکر می‌کردند ملت ایران از تعقیب آرمان‌هایشان خسته شده‌اند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: این دریای خروشان و موج جمعیت عاشق در خیابان‌های تهران، مشهد مقدس، میدان امام(ره) اصفهان و امروز در نجف‌آباد را ببینند، باید دید اعجاز یک شهید چگونه ملت را به حرکت درمی‌آورد و انقلابی نوین در دل‌ها ایجاد می‌کند.

وی ادامه داد: او حجت‌های بزرگی برای ما به‌همراه آورد و جوانان ما را مهیای نبردی بی‌پایان نمود، جوانان ما امروز در دل و احساس و در افق بلند اندیشه خود تعقیب آرزوهای محسن را در دستور کار خود قرار دادند. ملت بزرگ ایران، شکوه شهادت این شهیدان عامل اصلی پیروزهای ما در این تاریخ ۴۰ ساله نبرد ما با دنیای استکبار شده است.

سردار سلامی اضافه کرد: آنچه سبب پیروزی ملت ایران برابر جهان استکبار در طولانی‌ترین جنگ قرن بیستم شد شهادت این جوانان برومند و صبر خانواده‌های آن‌ها بود و این راه ادامه دارد.

وی با تأکید به اینکه "شهید حججی و یاران او راه را به ما نشان دادند"، خاطرنشان کرد: راه سعادت ما در تبعیت از سخنان رهبر معظم انقلاب است، او نشان داد تنها ستاره‌ آستان ملت اسلام و عامل سعادت و نجات مسلمانان، ولی فقیه و رهبر معظم انقلاب است.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: اگر ما امروز به یک قدرت تراز اول جهانی در حال تبدیل شدن هستیم و توانسته‌ایم در ۴۰ سال گذشته همه تهاجمات استکبار را خاموش کنیم و گورستانی برای دفن آرزوهای دشمن بسازیم به‌برکت شهادت این عزیزان و از غلاف درآمدن شمشیرهای جهاد و روح عاشورایی در ملت مسلمان ایران بود.

وی با بیان اینکه "ما به اولویت اول در جهان تبدیل شده‌ایم"، اظهار داشت: در روزهای اخیر دیدیم و شنیدیم که چگونه رئیس جمهور به‌ظاهر بزرگ‌ترین امپراطوری تاریخ بشر از ایران سخن می‌گفت، لحن کلام او هرچند اهانت‌آمیز بود اما اعتراف عاجزانه‌ای بر تولد قدرتی نوین در نظام جهانی به‌نام ایران در پرتو اسلام بود.

سردار سلامی تصریح کرد: ما پیش از انقلاب هم ایرانی بودیم اما اسلام بر ما هویت بخشید، زمانی که امام راحل طلوع کرد و خورشید اسلامی بر این سرزمین تابید اسلام به ما هویت ایرانی بخشید تا به مسلمان و ایرانی بودن افتخار کنیم.

وی ادامه داد: رئیس جمهور آمریکا به ما اهانت کرد و ما را حامی تروریست نامید در حالی که چند ماه قبل اعلام کرد که داعش ساخته قدرت آمریکاست، ما به رئیس جمهور آمریکا می‌گوییم او باید تاریخ نزدیک را مطالعه کند، به او می‌گوییم همه رئیس جمهورهای پیشین آمریکا در روند انقلاب همه قدرت خویش را به کار بردند تا نظام اسلامی ما را متوقف کنند، به او واقعه طبس را یادآور می‌شویم که چیزی به‌جز مشتی خاکستر بر جای نماند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: به آنان می‌گوییم جنگی ۸ ساله و نابرابر را به ملتی تازه به استقلال رسیده تحمیل کردید که پایان آن دفاع مقدس ۸ ساله چیزی جز شکست برای جهان استکبار نبود، به آنان می‌گوییم شما ملت ایران را در محاصره اقتصادی شدید قرار دادید، می‌خواستید ملت ایران را فلج کنید و شکیبایی مردم ما را تمام کنید اما ملت بزرگ ایران از دیوار اراده شما عبور کردند و در پرتو آن تحریم اقتصادی با اراده رهبری و ملت بزرگش یک شکوه را آفرید.

وی بیان کرد: شما می‌خواستید ما را در انزوای سیاسی جهانی قرار دهید اما جوانان ایرانی حصار بندها را شکستند و در آفریقا و شبه‌جزیره حجاز در تغییر سیاست‌های شما هستند، شما می‌خواستید عملیات روانی را بر سرزمین اسلامی قرار دهید اما خود امروز در بیابان‌ها سرگردانید.

سردار سلامی با ابراز اینکه "توصیه ملت ایران به کسانی که شکوه و عظمت ما را نمی‌بینند این است که به چشم‌پزشک مراجعه کنند"، گفت: ملت بزرگ ایران به رئیس جمهور آمریکا توصیه می‌کند که واقعیت‌ها را ببیند، آن‌ها می‌خواهند ما را خلع سلاح کنند اما به آن‌ها می‌گوییم هر کس از موشک‌های ما می‌ترسد به پناهگاه برود.

وی ادامه داد: آقای رئیس جمهور، جهان بسیار بزرگ‌تر از آمریکاست، از شما سؤال می‌کنم؛ در کجای تحولات این منطقه قرار دارید؟ بهتر است رئیس جمهور آمریکا به‌فکر گره‌گشایی از بحران‌های عظیم آمریکا باشد که ملت آمریکا گرفتار آن‌ها هستند.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران خاطرنشان کرد: ما زندگی خود را بر اساس تعامل با آمریکا بنا نکرده‌ایم، زندگی ملت ایران مستقل از برجام است، اگر می‌خواهید برجام را نقض کنید بدانید ما از خدا این را می‌خواهیم به این دلیل که بدون برجام بهتر پیشرفت می‌کنیم.

وی افزود: ما فرض می‌کنیم در جغرافیای سیاسی جهان واقعیتی به‌نام آمریکا وجود ندارد و این فرض ماست و ما با این فرض زندگی می‌کنیم، اگر برجام برای شما تنها گزینه است برای ما اصلاً گزینه نیست.

سردار سلامی خاطرنشان کرد: نام و آرمان شهید حججی در قلب‌های ما تا ابد می‌ماند و من به مردم شهر نجف‌آباد و خانواده‌های همه شهیدان به‌ویژه خانواده شهید حججی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم که این شهید فخر عالم اسلام شد، از ملت ایران صمیمانه تشکر می‌کنم و به‌عنوان پاسداری کوچک دست و پای شما را می‌بوسم.

منبع: خبرگزاری تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.