اصفهان- جانشین فرمانده کل سپاه در مراسم تشییع پیکر مطهر شهید حججی گفت: شهید حججی ندای هَل مِن ناصرٍ ینصُرنی امام زمان( عج ) و امام زمین را شنید، او در دادن دست ها به ابالفضل العباس اقتدا کرد و همانند دیگر شهدای عاشورا قطعه قطعه شد تا نماد همدلی و شکوه باشد .

شهید حججی ندای هَل مِن ناصرٍ ینصُرنی امام زمان ( عج ) و امام زمین را شنید

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سردار حسین سلامی صیح پنجشنبه در مراسم تشییع پیکر پاک و مطهر شهید پاسدار  بی سر «محسن حججی»، افزود: پیکر مطهری که امروز بر دستان شما تا عرش اعلی بدرقه می شود تا در جوار رحمت حق روزی خوار شود و به حیات ابدی بپیوندد، یک مرد آسمانی و یک شهید کامل عاشورایی است .

وی تاکید کرد: امروز به کهکشان پرستاره شهیدان شهرستان نجف آباد، یک ستاره پرفروغ و روشن دیگری اضافه شد، ۲۵۰۰ شهید سرافراز،  شهیدان بزرگ و جاودانه از فرمانده نام آور و ماندگار و دلاور نیروی زمینی سپاه سرلشکر شهید احمد کاظمی تا شهید پاسدار، آن شهید آسمانی محسن حججی، نجف آباد را به گلستانی از لاله های سرخ و باشکوه تبدیل کرده است .

سردار سلامی گفت: ۴۵۰۰ جانباز و ۴۰۰ آزاده و هزاران رزمنده دلاور که نقش جاودان در تاریخ دفاع باشکوه ملت ایران علیه نظام استکبار بنا کردند همگی نجف آباد را شهری ساخته است که مردمان آن توسط اهل آسمان بهتر از اهل زمین  شناخته می شوند.

وی ادامه داد: کیفیت شهادت محسن تصویری نزدیک و جلوه ای باشکوه از شهادت اصحاب امام حسین (ع) در ظهر خونین عاشورا را در صفحه دل ها نقاشی کرد . مقایسه کنید سیمای آرام ، چشمان نافذ ؛ شکوه و صلابت محسن را در لحظه اسارت و در آستانه شهادت با آن چهره منفور اشقل الشقیا که پشت سرش ایستاده تا تصویری از شمر و یزید را به تصویر بکشاند و این دو تصویر نماد کامل و آشکاری است از راهی که محسن حججی صحیح انتخاب کرده و مسیر منحرفی که به یادگار ماندگان یزید ایجاد کردند .

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: روح او در پیکر جوانان ما تقسیم شده و شهید حججی امروز یک شخصیت و هویت اسلامی در پیکره جامعه ما و امت اسلامی به شمار می‌رود.

جانشین فرمانده کل سپاه با اشاره به اینکه شهید حججی در دادن سر به پیشگاه امامش امام حسین (ع) اقتدا کرد، گفت: بی سر بودن او موجب سرافرازی ما شد، او ندای هَل مِن ناصرٍ ینصُرنی امام زمان ( عج ) و امام زمین را شنید، او در دادن دست ها  به ابالفضل العباس(ع) اقتدا کرد و بدون دست به سرزمین خود بازگشت.

وی تصریح کرد: ، جوانی شهید حججی همانند قاسم ابن الحسن(ع) شیرین ترین شهادت است و همانند علی اکبر ( ع ) که اشبه الناس به پیامبر خدا بود به میدان جنگ رفت و همانند دیگر شهدای عاشورا قطعه قطعه شد تا نماد همدلی و شکوه باشد .

سردار سلامی ادامه داد: این پیکر در تابوت سند وفاداری است و بیعت با آرمان های امام حسین(ع) و امام خمینی(ره) است و میوه دلنشین شیرین شجره طیبه ای است که توسط امام خمینی(ره) کاشته شد که توسط رهبر معظم انقلاب آبیاری شد و ثمره آن جوانان رشید و برومندی همچون محسن حججی هستند که در این مسیر تربیت شده اند.

وی یادآور شد: نام و آرمان شهید حججی در قلب‌های ما تا ابد می‌ماند و من به مردم شهر نجف آباد و خانواده‌های همه شهیدان به ویژه خانواده شهید حججی تبریک و تسلیت عرض می‌کنم که این شهید فخر عالم اسلام شد، از ملت ایران صمیمانه تشکر می‌کنم و به عنوان پاسداری کوچک دست و پای شما را می‌بوسم.

جانشین فرمانده کل سپاه افزود: محسن حججی یک هویت اسلامی در جهان اسلامی است . او تعلیم یافته مکتب انقلاب است، تربیت شده در دامن پدر و مادری طاهر و مطهر است، آن قاتل میوه خبیصه و ملعونه ای بود که توسط استکبار در بلاد کفر کاشته شد .

وی گفت: امروز و دیروز و پریروز از آسمان چشم مسلمانان ایرانی باران می بارید و صورت همه مسلمانان جویبار اشکی بود که از محل عاطفه و قلب آن ها می جوشید. 

سردار سلامی تاکید کرد: اگر ما امروز به یک قدرت تراز اول جهانی در حال تبدیل شدن هستیم و توانسته‌ایم در ۴۰ سال گذشته همه تهاجمات استکبار را خاموش کنیم و گورستانی برای دفن آرزوهای دشمن بسازیم، به برکت شهادت این عزیزان و از غلاف درآمدن شمشیرهای جهاد و روح عاشورایی در ملت مسلمان ایران بود.

وی با بیان اینکه ایران به اولویت اول در جهان تبدیل شده‌است، اظهار کرد: رئیس جمهور آمریکا به ما اهانت کرد و ما را حامی تروریست نامید، در حالی که چند ماه قبل اعلام کرد که داعش ساخته قدرت آمریکاست؛ ما به رئیس جمهور آمریکا می‌گوییم او باید تاریخ نزدیک را مطالعه کند، به او می‌گوییم همه رئیس جمهورهای پیشین آمریکا در روند انقلاب همه قدرت خویش را به کار بردند تا نظام اسلامی ما را متوقف کنند، به او واقعه طبس را یادآور می‌شویم که چیزی به جز مشتی خاکستر بر جای نماند.

جانشین فرمانده کل سپاه خطاب به دشمنان ایران گفت: جنگی ۸ ساله و نابرابر را به ملتی تازه به استقلال رسیده تحمیل کردید که پایان آن دفاع مقدس ۸ ساله چیزی جز شکست برای جهان استکبار نبود، شما ملت ایران را در محاصره اقتصادی شدید قرار دادید، می‌خواستید ملت ایران را فلج کنید و شکیبایی مردم ما را تمام کنید اما ملت بزرگ ایران از دیوار اراده شما عبور کردند و در پرتو آن تحریم اقتصادی با اراده رهبری و ملت بزرگش یک شکوه را آفرید.

وی خاطر نشان کرد: ما زندگی خود را بر اساس تعامل با آمریکا بنا نکرده‌ایم، زندگی ملت ایران مستقل از برجام است، اگر می‌خواهید برجام را نقض کنید بدانید ما از خدا این را می‌خواهیم به این دلیل که بدون برجام بهتر پیشرفت می‌کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.