زنجان- قائم مقام وزیر بهداشت گفت: ۲۴ هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه شده و نیاز خانه‌های بهداشت کشور برطرف شده اما هنوز به استانداردهای کامل نرسیدیم و باید روی آن‌ها کار کنیم.

۲۴ هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه شد/ ‌هنوز به استاندارد کامل نرسیده‌ایم

به گزارش قدس آنلاین، ایرج حریرچی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: به منظور اجرای عدالت در حوزه سلامت مقرر شده تا هر کس به اندازه توان خود حق بیمه را پرداخت کند تا به هنگام نیاز و بیماری خدمات بهداشتی و درمانی را دریافت کند.

وی با اشاره به سطح‌بندی برای پرداخت حق بیمه بر اساس مصوبات دولت و مجلس ابراز کرد: با این رویکرد افرادی که توانایی دارند صددرصد حق بیمه را پرداخت می‌کنند و همانطور که در قانون ششم توسعه نیز ذکر شده برخی از اقشار با آزمون وسع حق بیمه برای آن‌ها رایگان است و یا ۱۵ تا ۱۰۰ درصد آن را پرداخت می‌کنند.

قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: دولت تدبیر و امید حق بیمه نیمی از بیمه شده‌ها که شامل ۲۳ میلیون روستایی، ۱۰ میلیون بیمه شده جدید در طرح تحول سلامت، افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی و سایر اقشار محروم است را به نیابت از آن‌ها و بدون دریافت ریالی پرداخت می‌کند.

این مسئول فراهم کردن خدمات سطح‌بندی بهداشتی و درمانی در فاصله مناسب از محل سکونت مردم را از اقدامات وزارت بهداشت عنوان کرد و افزود: این بدین معنی است که باید در شهرها و روستاهای دورافتاده نیز خدمات سلامت و پزشک خانواده در دسترس باشد و سعی شده ‌خروج از مراکز استان‌ها و همین‌طور استان‌های دورافتاده برای درمان بیماری به حداقل ممکن برسد.

حریرچی اولویت اصلی وزارت بهداشت در دولت یازدهم را خدمات‌رسانی به مناطق محروم خواند و گفت: بیشترین تعداد پروژه‌های عمرانی به لحاظ حجم ریالی در استان سیستان و بلوچستان و سایر استان‌های محروم بود.

وی با اشاره به اینکه آمایش سرزمین و توسعه متوازن از کارهای اساسی برای محرومیت‌زدایی است، بیان کرد: به دلیل شرایط زیستی و محیطی هنوز هم اعزام داوطلبانه پزشکان، پیراپزشکان و پرستاران به مناطق محروم دشوار است اما با اصلاح شرایط پیرامونی و ابزارهای قانونی و تشویقی استقرار پزشکان در مناطق محروم را تحقق بخشیدیم.

 قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مورد کمبود برخی پزشکان متخصص و فوق تخصص در استان‌ها ابراز کرد: بیش از ۴۰ درصد برخی از رشته‌های تخصصی و فوق تخصصی در تهران مستقر هستند و وزارت بهداشت در بیشتر موارد بعد از اتمام دوره‌های تخصصی و فوق تخصصی دو سال برای تعیین محل اختیار دارد و پس از آن خود پزشکان با توجه به امتیاز کسب کرده در محل مورد نظر مطب می‌زنند.

این مسئول افزود: آن چه که وزارت بهداشت در این دوره انجام داده این است که با استفاده از اختیار قانونی استثنایی برای افراد ایجاد نکند و سهمیه‌ای جدا برای مناطق محروم در نظر گرفته که بسیار گسترده است و مدت طولانی دارد که این روش با سیاست بومی‌گزینی اجرا می‌شود تا مشکلات برطرف شود.

حریرچی با اشاره به اینکه پزشکان و خانواده آن‌ها پس از فارغ‌التحصیلی تمایل دارند در شرایط بهتر با امکانات مطلوب‌تر زندگی کنند بیان کرد: این موضوع باید با توسعه متوازن و محرومیت‌زدایی و نیز ابزارهای تشویقی و قانونی برطرف شود.

وی میزان بهره‌مندی از کل اعتبارات حوزه سلامت شامل بخش خصوصی و دولتی برای تأمین زیرساخت‌های مورد نظر را از مهم‌ترین شاخص‌های بخش سلامت عنوان کرد و افزود: پیش از اجرای طرح حول سلامت ۲ تا ۲.۵ درصد از کل منابع حوزه سلامت به تأمین زیرساخت‌ها اختصاص داشت در حالی که بعد از اجرای طرح این رقم به بیش از ۳.۵ درصد رسیده است.

قائم مقام و معاون کل وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به توزیع ۶۹ هزار قلم کالا و تجهیزات پزشکی در بیمارستان‌ها بیان کرد: ۲۴ هزار تخت به بیمارستان‌ها اضافه شده و نیاز خانه‌های بهداشت کشور برطرف شده اما هنوز به استانداردهای کامل نرسیدیم و باید روی آن‌ها کار کنیم.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.