ایلام- رابط فرهنگی منطقه ۷ شرکت های تابعه وزارت نفت گفت: تقویم فرهنگی مناسبت های ملی و مذهبی در وزارت نفت در حال تدوین است و با تصویب آن به ادارات و نواحی تابعه ارسال می شود.

تدوین تقویم فرهنگی در وزارت نفت

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام عباس درویشی روز پنج شنبه در نشست فرهنگی شرکت های تابعه وزارت نفت در ایلام، با تبریک هفته دفاع مقدس و گرامیداشت یاد و خاطره امام، شهدا، جانبازان و آزادگان جنگ تحمیلی و تسلیت تاسوعا و عاشورای حسینی با بیان اینکه نام امام حسین (ع) کاشتن بذر انقلاب در دل آزادی خواهان جهان در همه قرون و اعصار است، اظهارداشت: این ایام یادآور خاطره های بزرگ اما حزن انگیز است که با گذشت قرن ها، همچنان بر شکوه آن افزوده می شود.

وی با اشاره به اینکه شهید مطهری می گوید که «هر حادثه ای با ۲ عامل زمان و حوادث جدید، کهنه می شود، اما حادثه عاشورا از این قاعده مستثنی است»، افزود: گاندی رهبر فقید هند هم درباره امام حسین (ع) می گوید «اگر ما بخواهیم از یوغ استمعار بریتانیا رهایی یابیم، ناگزیریم که قدم در راه حسین بن علی بگذاریم» که این سخنان نشان دهنده گسترش فرهنگ عاشورا در بین ملت های دیگر است.

رابط فرهنگی منطقه ۷ شرکت های تابعه وزارت نفت با بیان این مطلب که دشمنان از بدو پیروی انقلاب اسلامی تاکنون به دنبال ساقط کردن نظام جمهوری اسلامی با شیوه های گوناگون هستند، خاطرنشان ساخت: یکی از روش های دشمنان، تحمیل جنگ توسط عراق به ایران بود که در این جنگ تمامی قدرت های بزرگ شرق و غرب به عراق کمک های مختلفی کردند تا ایران و جمهوری اسلامی را ساقط کنند.

حجت الاسلام عباس درویشی به توکل و توسل ملت و دولت ایران به امام حسین (ع) در دفاع از میهن اسلامی اشاره کرد و افزود: نتیجه این اعتقاد قلبی به امام حسین (ع) و قیام عاشورا، پیروزی ملت ایران بر رژیم بعث عراق بود.

وی با بیان اینکه با پیگیری های مشاور فرهنگی وزیر نفت «دکتر مجیدی» دفتر ارتباطات حوزوی وزارت نفت راه اندازی شد، ادامه داد: ۳۰ استان کشور به ۱۰ منطقه فرهنگی تقسیم بندی شده که استان های ایلام، کرمانشاه و کردستان در منطقه ۷ قرار گرفته است.

رابط فرهنگی منطقه ۷ شرکت های تابعه وزارت نفت با اشاره به اینکه کار شرکت نفت یک کار فنی و عملیاتی است، بیان داشت: خوشبختانه وزارت نفت در بُعد فرهنگی سرآمد تمامی وزارت خانه هاست و کارهای خوبی در حوزه فرهنگی در نواحی تابعه انجام شده است.

حجت الاسلام عباس درویشی تشکیل کارگروه طرح و برنامه با حضور یک روحانی برجسته در شرکت های تابعه وزارت نفت، ساماندهی روحانیون از لحاظ سطح علمی و ... را از کارهای خوب معاونت فرهنگی وزارت نفت عنوان و تصریح کرد: تقویم فرهنگی مناسبت های ملی و مذهبی در وزارت نفت در حال تدوین است و با تصویب آن به ادارات و نواحی تابعه ارسال می شود.

وی همچنین به لزوم جابجایی روحانیون در شرکت های تابعه در استان ها اشاره کرد و یادآور شد: یکی از طرح هایی که در نظر داریم طرح هجرت روحانیون است که در این طرح هر روحانی حداکثر به مدت ۳ سال در یک شرکت بماند که این جابجایی هم برای آن شرکت و هم برای روحانی مجموعه، می تواند منشأ خیر و برکت باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.