ایلام­ – مشاور فرهنگی وزیر نفت در ایلام گفت: زائر سرای وزارت نفت در مهران احداث می شود.

زائر سرای وزارت نفت در مهران احداث می شود

به گزارش قدس آنلاین، دکتر احمد مجیدی روز پنج شنبه در نشست فرهنگی شرکت های تابعه وزارت نفت در ایلام با تسلیت ایام شهادت امام حسین (ع) و یارانش و تبریک هفته دفاع مقدس و هفته امر به معروف و نهی از منکر با بیان اینکه امام حسین (ع)  در کربلا به فکر کشتن یزید و لشکریان نبود، بلکه در راه امر به معروف و نهی از منکر جان خود و یارانش را فدا کردند، اظهارداشت: وزارت نفت، تنها وزارت خانه ای است که قرارگاه فرهنگی دارد و در استان های نفت خیزی همچون خوزستان و بوشهر، ۳ قرارگاه فرهنگی ایجاد کرده است.

وی با اشاره به اینکه یک هزار روحانی در وزارت نفت و شرکت های تابعه آن، کار فرهنگی انجام می دهند، افزود: روحانیون مشغول در وزارت نفت پراکنده و غیر منسجم بودند و از ابتدای دولت تدبیر و امید، این نفرات را ساماندهی کرده و در همین راستا ۱۰ منطقه تشکیل داده و در هر منطقه یک روحانی برجسته بعنوان رابط فرهنگی، امور منطقه را مدیریت می کند.

مشاور فرهنگی وزیر نفت به تشکیل شورای فقهی نفت در حوزه علمیه اشاره کرد و خاطرنشان ساخت: این روحانیون تحت آموزش مسائل فقهی در این حوزه قرار داشته و در توسعه و پیشرفت صنعت نفت، نقش سخنگو و رابط بین مجموعه و مردم و امامان جمعه را دارند.

احمد مجیدی از ایجاد یک موکب با عنایت امام حسین (ع) در بغداد مزین نام «شهید تندگویان» برای ارائه خدمات به زوار اربعین حسینی خبرداد و تصریح کرد: وزارت نفت درصدد است که یک باب زائرسرا در شهر مهران با امکانات و تجهیزات مناسب برای خانواده کارکنان وزارت نفت و دیگر زائران حسینی احداث کند که می تواند بعنوان باقیات و صالحاتی برای موسسان و دست اندرکاران آن باشد.

وی با بیان اینکه مجموعه وزارت نفت در سال گذشته ۴۵ میلیارد ریال در ایام اربعین هزینه کرد، خاطرنشان ساخت: با رایزنی های صورت گرفته قرار بر این شده که پرسنل این وزارت خانه در استان های مرکز و نیمه شمالی کشور برای زیارت عتبات عالیات از مرز مهران عبور کنند و خدمات خالصانه به زوار امام حسین (ع) است که می تواند ما را نجات دهد.

مشاور فرهنگی وزیر نفت با تأکید بر اینکه با هیچ کس جز مقام معظم رهبری عقد اخوت نبسته ام، یادآور شد: از ابتدای کار در وزارت نفت، توانسته ایم جلوی ریخت و پاش ها در معاونت فرهنگی را بگیریم.

گفتنی است در پایان این جلسه که نمایندگان شرکت های پتروشیمی، پالایش گاز ایلام، شرکت گاز و ... حضور داشتند، اعضا به بیان نقطه نظرات پرداخته و انتقادات و پیشنهادات خود را بیان کردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.