پایه گذار و مالک ویکی لیکس اوضاع ایالت کاتالونیا در آستانه برگزاری همه پرسی استقلال از اسپانیا را شبیه نخستین جنگ اینترنتی جهان ارزیابی کرده است.

تعبیر آسانژ از اوضاع کاتالونیا؛ نخستین جنگ جهانی اینترنتی

به گزارش قدس آنلاین، جولیان آسانژ پایه گذار وبسایت ویکی لیکس در سخنانی تاکید کرد: اوضاع فعلی در کاتالونیا پیش از برگزاری همه پرسی استقلال، شبیه نخستین جنگ جهانی اینترنتی است.

وی در ادامه تصریح کرد: هم بارسلونا و هم مادرید به طور فعالانه ای از فناوری اطلاعات برای دستیابی به اهداف خود استفاده می کنند.

انتظار می رود کاتالونیا روز یکشنبه همه پرسی استقلال کردستان را برگزار کند. دولت فدرال اسپانیا شکایتی را به دادگاه قانون اساسی ارائه کرده است تا مانع از برگزاری این همه پرسی شود.

آسانژ گفت: نخستین جنگ اینترنتی جهان در کاتالونیا آغاز شده است، در حالی که مردم و دولت از اینترنت استفاده می کنند تا همه پرسی استقلال را در روز یکشنبه سازماندهی کنند و اطلاعات اسپانیا به دنبال مسدود کردن ارتباطات مخابراتی، اشغال ساختمان های مخابراتی و مسدود و سانسور کردن وبسایت های کاتالونیا است.

وی افزود: تنش بر سر همه پرسی کاتالونیا را می توان بزرگترین و مهمترین تنش و منازعه در غرب بین مردم و دولت از زمان فروپاشی دیوار برلین دانست.

نظرسنجی انجام شده در ماه جولای توسط دولت کاتالونیا نشان می دهد که ۴۹.۴ درصد کاتالان ها مخالف استقلال هستند و ۴۱.۱ درصد از استقلال این منطقه از اسپانیا حمایت می کنند. بیش از ۷۰ درصد کاتالان ها نیز خواستار برگزاری همه پرسی قانونی بر سر استقلال شده اند تا این مساله حل و فصل شود.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.