دیشموک-مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور پرشور و باشکوه و با شور و شعور خاصی در دیشموک برگزار شد.

دیشموک در سوگ شهادت امام حسین(ع)

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، مراسم عزاداری روز عاشورا با حضور پرشور و باشکوه و با شور و شعور خاصی در دیشموک برگزار شد.

در ابتدا امام جمعه دیشموک به ایراد سخن پرداخته است و در ادامه عزاداران در سوگ شهادت سرور سالار شهیدان، به به سوگ نشستند.

همچنین در ظهر روز عاشورا؛ نماز ظهر روز عاشورا در دیشموک اقامه شد.

برخی‌ها لباس دشمن را می‌پوشند

حجت الاسلام شیخ علی اکبر راوند امام جمعه دیشموک در مراسم روز عاشورای دیشموک، با بیان اینکه، ان شاء الله ما را حسینی زنده بدارد و از عزادارن واقعی حسینی باشیم فزود: از روحانیت مستقر در این ایام " محرم"که برای گسترش فرهنگ حسینی در دیشموک حضور بهم رساندن؛ کمال قدردانی می شود.

 امام جمعه دیشموک  ضافه کرد: تبلیغ دین اسلام و احیای  یک نفر به سمت دین اسلام، ارزش آن از تابش نور خورشید و ماه بر همه چیز؛ بالاتر است.

حجت الاسلام راوند با اشاره به بیانات امام حسین(ع)؛ گفت: امام حسین(ع) فرمود" من نمی خواهم ظلم کنم، نمی خواهم شر باشم و نمیخواهم فساد به پا کنم؛ بلکه دیدم یزیدیان زمان  دین خدا منحرف می کنند و به همین دلیل قیام کرده ام".

امام جمعه دیشموک بیان کرد: امام حسین (ع) قیام کرد که دین خدا را معرفی کند.

امام جمعه دیشموک با اشاره به حدیث قدسی، گفت: برخی اعمال مخالف با امام حسین(ع) است.

حجت الاسلام رواند بیان کرد: برخی ها لباس دشمنان را می پوشند و پوشش غربی گرفته و الگوی آنها حسین(ع) نیست!

امام جمعه دیشموک گفت: وقتی الگوهای جامعه تغییر کند؛ لباس، پوشش غرب می شود.

حجت الاسلام راوند به انحراف برخی جوانان به سمت منکرات اشاره کرد و گفت:‌  با این وضع راه و روش دشمن را در پیش گرفته و از اسلام منحرف می شوند.

امام جمعه دیشموک با بیان اینکه، یزید شراب خوار و راه روش وی؛ رقاصی بوده است، بیان کرد:‌ اگر میخواهیم جامعه حسینی داشته باشیم، باید در عمل رفتار و اعمالمان را مطابق با راه روش حسینی همسو کنیم.

حجت الاسلام راوند به مراسمات عروسی و عزاداری در دیشموک اشاره کرد و گفت: تیراندازی ها وقت و دیر وقت ان هم در این مقطعه از تاریخ با این همه رسانه و امکانات ارتباطی، غیرقانونی، بی نظمی و منکر است.

امام جمعه دیشموک بیان کرد: مراسمات عزا و عروسی جامعه ما باید مطابق با دین اسلام باشد.

حجت الاسلام راوند به نامگذاری بچه ها هم اشاره کرد و از والدین خواست برای فرزندانشان  القاب و اسامی اسلامی؛ انتخاب کنند.

امام جمعه دیشموک به "انی سلم لمن سالمکم و حرب و لمن حاربکم" اشاره کرد و گفت: در سازشیم با کسی که با حسین در سازش بوده و دشمن با کسی که دشمن حسین باشد، هستیم.

حجت الاسلام راوند به آیه قرآنی هم اشاره و با بیان اینکه؛ شیطان دشمن شما و امام حسین(ع) است، گفت: غربی ها دشمن امام حسین(ع)  بوده و ما باید از الگوی غربی برائت کنیم.

امام جمعه دیشموک به واقعه اشاره کرد و گفت: حسین(ع) نماز را دوست داشته و آن را در همه شرایط به وقت خود با داشته است، و از مردم خواست تا همیشه نماز را به تاسی از امام حسین(ع) به پابداریم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.