فریمان_ رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان فریمان گفت: هدف ما در این نهاد تامین نیازهای مخاطبینی است که به کتابخانه‌ها مراجعه می‌کنند و در این راستا حدود ۱۰ هزار عنوان کتاب مختلف جذب شده است.

۱۰هزار جلد کتاب جذب کتابخانه فریمان شد

قدس آنلاین- محمد باقر قادری افزود: از ابتدای امسال برنامه ای تحت عنوان طرح «اهداء کتاب» را در شهرستان راه اندازی شده است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریمان اضافه کرد: در مرحله اول این کار از انتشارات به نشر آستان قدس رضوی نزدیک به ۳۲۰۰  نسخه کتاب(فروردین ماه) دریافت شد. در قسمت دوم با رایزنی‌هایی که با خانه کتاب تهران انجام دادیم ۳۰۰۰ نسخه کتاب(اردیبهشت ماه) ودر مرحله سوم از کتابخانه ملی تهران تعداد ۱۰۰۰ نسخه کتاب(شهریور ماه) دریافت کردیم.

وی خاطرنشان کرد: در واقع از ابتدای امسال تا کنون بیش از هفت هزار و ۲۰۰ نسخه کتاب از سه نهاد مختلف دریافت کردیم، همچنین کتاب‌هایی را هم شهروندان فریمانی به ما اهدا کردند و ما آن‌ها را در کتابخانه‌ها قرار دادیم که اگر محاسبه کنیم نزدیک به ۱۰ هزار کتاب اهدایی در شهرستان دریافت کرده‌ایم که از این تعداد تنها ۶ هزار کتاب در کتابخانه شهید مطهری فریمان ثبت و وارد مخزن شده است.

قادری در خصوص موضوعات کتابهای دریافتی با بیان اینکه بیشتر آنها علمی، مذهبی، علوم عملی، پزشکی، رمان، روانشناسی و.. می باشد افزود: همچنین از این تعداد کتاب‌های اهدایی حدود ۸۰۰ نسخه کتاب‌ کمک آموزشی بود و توانستیم با این کار نیازهای افرادی را که در حال ورود به دانشگاه هستند را تقویت کنیم تا تعداد مراجعین به این کتابخانه‌ها افزایش پیدا کند، از طرفی هم در بین کتاب‌ها، تعدادی را مختص مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری از مدرسان شریف از خانه کتاب دریافت کردیم تا هم دانشجویانی که در حال ورود به این مقاطع هستند از این کتاب‌ها استفاده کنند که از این طریق توانستیم عضوهای بیشتری را به کتابخانه‌های شهرستان جذب و تقویت کنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.