تربت جام- همزمان با عاشورای حسینی چهارروستای یکه پسته، دوسنگ، کاریزه دره و موسی آباد از توابع بخش مرکزی تربت جام مراسم عاشورای حسینی را با توزیع چهار هزارغذای نذری برگزارکردند.

برگزاری مراسم عاشورا در روستاهای اهل سنت تربت جام

به گزارش قدس آنلاین، امام جماعت اهل سنت روستای موسی آباد در حاشیه این مراسم به خبرنگار ما گفت:فضایل اهل بیت مورد تائید خدا ورسول است و بهترین گواه اینکه جایگاه فرزندان رسول خدا همچون حضرت امام حسین(ع) بعنوان سروران بهشت توصیف شده است و همه برادران اهل سنت جایگاه خاصی برای ائمه قائل هستند.

مولوی فیضی درادامه اظهار داشت: اعتقاد اهل سنت نسبت به ائمه آشکار است و نمازبدون سلام دادن به ائمه همچون امام حسین (ع) ناقص است و این مسئله سیاسی نیست بلکه اعتقادی بوده و خلافای اهل سنت ارادت خاصی نسبت به این ائمه داشته اند و محبت اهل سنت به اهل بیت اعتقادی بوده و این ارادت ریشه در بزرگان صدر اسلام وجود داشته و خواهد داشت.

وی با تاکید براینکه اهل بیت در قلب ما جای دارد گفت: امام حسین (ع) برای امربه معروف و نهی از منکر قیام کرد تا ریشه تباهی را از بین ببرد و با خون خود ریشه اسلام را آبیاری کرد وصحابه پیامبر(ص) در زمان حیات پیامبر (ص) و پدر بزرگوارشان حضرت علی (ع) توجه بسیار داشته بطوریکه چهره امام حسین (ع) را به پیامبر(ص) توصیف کرده بودند.       

 قیام امام حسین (ع) باعث شد دین اسلام احیاء شود

امام جمعه اهل سنت بخش پائین جام نیز در گفتگو با خبرنگار ما گفت: امام حسین (ع) در مقابل یزید و یزیدیان زمان خود قیام کرد چون دین اسلام در خطر بود با خون خودش وبهترین یارانش جام شهادت را نوشیدند.

 مولوی امان اله برزگر گفت: قیام امام حسین (ع) باعث شد دین اسلام احیاء شود و درحال حاضر همه مسلمانان جهان عشق می ورزند به ابا عبدااله الحسین و امروز برای همه مسلمین روزی عزیز است و لازم است همه در توان خود به خیرات د ربین مردم و نیازمندان توجه کنیم.  

وی گفت: روستاهای اهل سنت پایبند به گرامیداشت ایام عزادرای هستند با پخش اطعام و نذری  توسط همه مردم در گذشته بوده و امید می رود که این مراسم ها که در حال فراموشی در بین مردم است دوباره احیاء شود و محبان اهل بیت شفاعت خواهد کرد به همه کسانی دراین روز با نیت خاصی به اهل بیت ارادت داشته باشند.  

شایان ذکر است؛ در این مراسم حدود چهارهزارغذای نذری محرم دربین چهارروستای یکه پسته، دوسنگ، کاریزه دره و موسی آباد توزیع شد و ائمه جماعت روستا ها با ذکر فضائل و رشادتهای امام حسین (ع) و یاران با وفایش را گرامی داشته و نمازظهر عاشورا با حضورعلمای تشیع و تسنن برگزار گردید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.