بجنورد- مدیرستاد اقامه نماز خراسان شمالی بی اعتنایی برخی مدیران و معلمان به نماز درمدارس را بدترین تبلیغ برای نماز دانست و خواستار شرکت مدیران و معلمان به همراه دانش آموزان در نماز جماعت مدارس شد.

بی اعتنایی برخی مدیران و معلمان به نماز در مدارس بدترین تبلیغ برای نماز است

به گزارش قدس آنلاین، حجت الاسلام رضا احمدی فرد، مهمترین معضل در بحث نماز مدارس را عدم انگیزه طلبه ها برای حضور در مدارس به خاطر ادا نشدن حق و حقوقشان و پرداخت نامناسب حق ایاب و ذهاب ائمه مدارس اعلام کرد.

وی به تلاش و کمک سازمان تبلیغات، طلاب، حوزه های علمیه برای برگزاری نماز جماعت به امامت طلبه ها  در آموزشگاه های استان اشاره کرد و اظهارکرد: دراین رابطه  متاسفانه واقعیت تلخ این است که بعداز گذشت ۶ ماه از سال تحصیلی درسامانه ثبت طلبه برای امامت بیش از ۲۰۰ نفر ثبت نام می کنند ولی در پایان اسفند طی آمارگیری مشاهده می کنیم آمار خیلی کاهش یافته است.

احمدی فرد علت اصلی آن را در پرداخت نامناسب حق ایاب وذهاب ائمه جماعت مدارس اعلام کرد وگفت: شاهد هستیم ائمه جماعت مدارس حدود ۶ تا ۷ ماه از جیب شخصی خود پول رفت آمد به مدارس را پرداخت می کنند.

وی با بیان این که مشکل نامناسب پرداخت حقوق ایاب و ذهاب ائمه جماعت مدارس تنها مختص استان مانیست بلکه در سایر استان ها نیز مشاهده شده است، اظهارداشت: درسفر وزیر آموزش پرورش نیز اعلام کردیم اگر مشکل ائمه جماعت مدارس حل نشود ما در مدارس با آسیب جدی روبرو خواهیم شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان دیگر معضل نماز در مدارس را دراین دانست که برخی مدیران و معلمان در مدارس دانش آموزان را دعوت عملی به نماز نمی کنند.

وی افزود: بی اعتنایی برخی مدیران ومعلمان در مدارس به نماز بدترین تبلیغ برای نماز است.

حجت الاسلام احمدی فرد خواستار شرکت مدیران و معلمان به همراه دانش آموزان در وقت اذان به نماز جماعت در مدارس شد.

مدیر ستاد اقامه نماز استان نیز به برگزاری زنگ نماز به صورت نمادین درمدرسه نرجس در ابتدای سال تحصیلی اشاره کرد واظهارکرد: ما مخالف کارهای نمادین نیستیم اما اگر این عمل در این حد باقی بماند وکاری صورت نگیرد ما راضی به این کار نیستیم.

وی افزود: دراین زمینه از مسئولین امر درخواست داریم کارهای اجرایی و عملیاتی صورت گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.