زاهدان-مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان گفت: ۴۰۷ کارگر خارجی فاقد پروانه کار در ۶ ماهه اول سال جاری در بازرسی‌های صورت گرفته از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان شناسایی شدند.

۴۰۷ کارگر خارجی فاقد پروانه کار در سیستان و بلوچستان شناسایی شدند

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی اداره‌ کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان، مهرداد جهاندیده اظهار داشت: بر اساس ماده ۱۲۰ قانون کار، بکارگیری اتباع خارجی فاقد پروانه کار توسط کارفرمایان، کارگاه‌ها، نهادها، ادارات و صنوف ممنوع است.

وی با تاکید بر اینکه در صورت بکارگیری اتباع فاقد پروانه کار، کارفرمایان در مرحله نخست به ازای هر روز اشتغال به یک میلیون و ۵۴۹ هزار و ۸۸۵ ریال جریمه محکوم می‌شوند گفت: در صورت تکرار، این مبلغ به ۳ میلیون و ۹۹ هزار و۷۷۰ ریال افزایش خواهد یافت.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان افزود: بازرسان این اداره‌ کل در ۶ ماهه اول سال ۹۶، در بیش از ۵ هزار و ۸۶۸ مورد بازرسی از واحدهای کارگری، صنعتی و خدماتی استان انجام دادند که در پی آن، ۴۰۷ کارگر خارجی فاقد پروانه کار را شناسایی و برخورد قانونی لازم با این افراد و کارفرمایانشان صورت گرفت.

جهاندیده گفت: با توجه به اینکه بعد از شناسایی اشتغال غیرمجاز اتباع بیگانه در استان، در مرحله نخست رویکرد این مجموعه جایگزینی نیروی کار ایرانی است، در این مدت ۶۰ نیروی کار ایرانی جایگزین نیروی کار غیرمجاز بیگانه در استان شدند.

وی همچنین افزود: حدود یک میلیارد و ۵۴۵ میلیون و ۷۸۲ هزار ریال جریمه در زمینه استفاده غیرمجاز از اتباع بیگانه برای کارفرمایان متخلف در سطح استان صادر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.