یزد- معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی‌ استان یزد از اجرای طرح فروش الکترونیکی بلیت در اماکن تاریخی فرهنگی این استان خبر داد.

فروش بلیت ورودی اماکن تاریخی فرهنگی یزد الکترونیکی می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محمدرضا دهستانی گفت: اداره کل میراث فرهنگی استان در جهت تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی، تصمیم به تجهیز اماکن تاریخی فرهنگی تحت مدیریت خود به سیستم مکانیزه فروش بلیت الکترونیکی گرفت که در این راستا برنامه سیستم صدور بلیت الکترونیکی به سفارش این اداره کل توسط شرکت تجارت الکترونیک پارسیان طراحی و به صورت آزمایشی در برخی از اماکن تاریخی شهر جهانی یزد راه‌اندازی شد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی‌ استان یزد با تاکید به نقش ابزارهای الکترونیکی برای تسریع در امور روزمره که موجب بالا بردن ضریب امنیت صرفه‌جویی در زمان، هزینه و انرژی می‌شود، گفت: تسهیل دسترسی به بلیت اماکن تاریخی فرهنگی و جلوگیری از هدرروی وقت گردشگران و ارتقای سطح کیفی خدمات از اهداف چنین اقدامی است.

دهستانی افزود: این سیستم دارای دو پنل مدیریت و کاربر است که در پنل مدیریت مبلغ بلیت و نوع آن توسط اداره کل میراث فرهنگی استان تعیین می شود و در پنل کاربر که در اختیار بلیت فروشان اماکن تاریخی قرار می گیرد تعداد نفرات وارد می‌شود.

وی گفت: در این سیستم بازدیدکننده فقط باید کارت خود را در دستگاه کارتخوان قرار داده و رمز آن را وارد کند که در نهایت سیستم رسیدی را به بازدیدکننده ارائه می‌دهد که در آن نام مکان تاریخی که از آن بازدید می‌شود، تعداد نفرات و نوع بلیت درج شده است.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی اداره کل میراث فرهنگی‌ استان یزد گفت: این طرح بعد از ارزیابی و رفع نواقص و مشکلات احتمالی آن در تمام اماکن تاریخی فرهنگی اجرا خواهد شد، حذف بلیت‌های کاغذی از اماکن تاریخی فرهنگی و موزه‌ها، کنترل هر چه بهتر فرآیند فروش بلیت برای اخذ آمارهای دقیق و هدفمند و برنامه‌ریزی بهتر، جلوگیری از مفسده‌های احتمالی و غیره از دیگر مزایای فروش الکترونیکی بلیت در اماکن تاریخی فرهنگی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.