کرمان - سرپرست فرمانداری کرمان خاطرنشان کرد: همدلی و همفکری بیشتر مسئولین در نیل به این هدف بسیار کارساز خواهد بود.

رونق تولید در کاهش آمار بیکاری تاثیرگذار است

به گزارش قدس آنلاین به نقل ازروابط عمومی فرمانداری کرمان، علی بابایی سرپرست فرمانداری کرمان صبح دوشنبه در جلسه کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان با اشاره به رسالت سنگین حوزه اقتصاد مقاومتی بیشترین حجم کاری آن را وظیفه مسئولین دستگاههای اجرایی ذکر نمود و خواستار توجه بیشتر مسئولین درخصوص مبحث تولید و اشتغال شد.

وی مرتفع شدن معضل بیکاری را منوط به توجه ویژه به رویکرد تولید دانست و خاطرنشان کرد : همدلی و همفکری بیشتر مسئولین در نیل به این هدف بسیار کارساز خواهد بود.

سرپرست فرمانداری کرمان با استناد به گزارش شماری از مسئولین دستگاه های اجرایی شهرستان تصریح کرد : گزارشات ارائه شده نباید فقط بصورت تئوری و صرفاً جهت رفع تکلیف و مسئولیت باشد بلکه بایستی دقیق، دارای محتوا ، مبتنی بر واقعیت های موجود با ارائه پیشنهاد لازم جهت رفع مشکلات باشد تا جلسات ، خروجی لازم و کاربردی را داشته باشند.

وی افزود : مسئولین بایستی به دنبال ارائه سند توسعه اقتصادی باشند ، این امر مستلزم تلاش، همدلی وتعامل همه جانبه تمام دستگاه های اجرایی است.

بابایی همفکری و تعامل مسئولین عضو کارگروه اقتصاد مقاومتی را سازنده توصیف کرد و خواستار هماهنگی و تبادل هرچه بیشتر پیشنهادات و نقطه نظرات در این زمینه شد.

وی با اشاره به ظرفیت های مختلف شهرستان در زمینه های متعدد ، حوزه گردشگری را از اهم ارکان اقتصاد مقاومتی برشمرد و خاطر نشان کرد: باید با دید مثبت و با هدف توسعه اقتصادی به مسائل نگاه کرد و با ایجاد انگیزه در سرمایه گذاران و انجام سرمایه گذاری در زمینه های مختلف باتوجه به پتانسیل های موجود منطقه ای، اشتغال پایدار صورت می گیرد.

رئیس کارگروه اقتصاد مقاومتی شهرستان رشد تولید را زمینه ساز رونق اقتصادی دانست که با توجه ویژه و حمایت از فعالان اقتصادی و بخش خصوصی میسر خواهد شد.

بابایی پیگیری و اجرای سیاست‌های پولی تولید محور و توجه به ارزش افزوده و راندمان کاری را از اهم مسائل مهم در امر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی برشمرد و با تشریح برخی از فاکتورهای مهم دخیل در رسیدن به اهداف مد نظر اقتصاد مقاومتی نفت را بعنوان یک سرمایه ملی و صنعت ارزی در جهان امروزی، یکی از فاکتورهای مهمی که نقش اساسی در اقتصاد مقاومتی دارد ذکر کرد و گفت: کاهش وابستگی به نفت یکی از الزامات اقتصاد مقاومتی است که با توجه ویژه و برنامه ریزی دقیق در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باید فعالیت های اقتصادی درآمدزای دیگری را جایگزین نفت کنیم .

وی با اعلام اینکه مبحث اقتصاد مقاومتی از شاخص های ارزیابی عملکرد مسئولین دستگاههای اجرایی است خاطر نشان کرد: مدیران با ارائه فکر و برنامه و حمایت از تولیدکنندگان و سرمایه گذاران می توانند با تغییر الگوی مصرف باعث رونق رشد تولید و توسعه اقتصادی شوند .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.