اهواز_ رئیس نظام صنفی کشاورزی حمیدیه گفت: خام فروشی تولیدات کشاورزی سود زیادی برای کشاورزان حمیدیه ندارد، و بعضاٌ برای آنان ضرر هم دارد.

خام فروشی تولیدات کشاورزی سود زیادی برای کشاورزان حمیدیه ندارد

به گزارش قدس آنلاین،  سید محمد هاشمی با بیان اینکه بخش کشاورزی در حمیدیه از اهمیت بالایی در اقتصاد و اشتغالزایی برخوردار است، اظهار کرد: با توجه به اینکه حمیدیه قطب کشاورزی است، و معیشت مردم این شهرستان به کشاورزی وابسته است، انتظار می رود، مسئولان شهرستان از تمام توان و ظرفیت خود در بخش کشاورزی هزینه کنند.

وی از مسئولان درخواست در خواست کرد: در زمینه کاهش مشکلات و معضلات بخش کشاورزی حمیدیه تمام توان خود را بکار گیرند و از هیچ تلاشی در این مسیر دریغ نکنند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی حمیدیه بیان کرد: در صورتی که به ظرفیت های کشاورزی در حمیدیه بیشتر توجه شود شاهد بهبود وضع اقتصاد، تولید و اشتغالزایی این شهرستان خواهیم بود.

 هاشمی با اشاره به رونق محصولات سبزی و صیفی جات در حمیدیه بر ضرورت توسعه و ایجاد صنایع تبدیلی و تکمیلی در این شهرستان تاکید کرد، و افزود: خام فروشی تولیدات کشاورزی سود زیادی برای کشاورزان حمیدیه ندارد، و بعضاٌ برای آنان ضرر هم دارد.

وی افزود: اگر صنایع تبدیلی در کشاورزی حمیدیه توسعه پیدا کند هم درآمد کشاورزان افزایش پیدا می کند، و هم تولیدات کشاورزی به صرفه اقتصادی مناسبی می رسند.

هاشمی از جمله فواید توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی را افزایش ارزش افزوده، توسعه صادرات و کاهش ضایعات و همین طور کاهش ریسک در بخش کشاورزی برشمرد.

وی با تاکید بر اهمیت مکانیزاسیون در بخش کشاورزی گفت: کشاورزان حمیدیه از مکانیزه شدن مزارع کشاورزی خود استقبال می کنند اما نیازمند حمایت دولت و بانکها هستند.

هاشمی ادامه داد:  بانکها باید تسهیلات ارزان قیمت را در اختیار کشاورزان قرار دهند تا کشاورزان از حالت سنتی خارج شده و مکانیزه شوند.

رئیس نظام صنفی کشاورزی حمیدیه در پایان از جمله مزایای مکانیزه شدن کشاورزی را افزایش تولید، کاهش هزینه ها، کاهش سختی کار کشاورزی، افزایش بهره وری، افزایش کیفیت کار زراعی و انجام به موقع عملیات کشاورزی عنوان کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.