جوین- امام جمعه جوین عملکرد امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) را بعنوان تکمیل کننده قیام امام حسین(ع) عنوان کرد.

اقدامات پس از واقعه کربلا رامکمل قیام امام حسین(ع) اعلام کرد
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، حجت الاسلام دلیری پور در جمع مردم عزادار شهرستان جوین گفت: عملکرد امام سجاد(ع) و حضرت زینب(س) مکمل قیام سیدالشهدا(ع) بود و یکی از مهمترین برنامه های سیاسی امام سجاد (ع) در مبارزه با بنی امیه گریه مداوم بر مظلومیت واقعه کربلا بود. 
دلیری پوربا اشاره به اینکه امام سجاد (ع) در مناسبت های مختلف بر مصیبت های واقعه کربلا گریه می کرد گفت: یکی از روش های سیاسی امام سجاد (ع) در مبارزه با بنی امیه گریه بر مظلومیت واقعه کربلا بود. حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور  با بیان اینکه یکی از روش های سیاسی امام سجاد (ع) در مبارزه با بنی امیه گریه بر مظلومیت واقعه کربلا بود اظهار داشت: :امام سجاد (ع) در مناسبت های مختلف بر مصیبت های واقعه کربلا گریه می کرد و پیروان خود را به گریه بر امام حسین(ع) تشویق می کرد. 
وی با اشاره به اینکه بعد از واقعه کربلا امام سجاد(ع) و برخی از اهل بیت حتی از رفتن به زیر سایه پرهیز داشتند بیان داشت: نه تنها امام  سجاد(ع) برمصیبت پدرش  بسیار گریه می کرد بلکه همه بازماندگان واقعه کربلا هم برای مظلومیت امام حسین (ع) گریه می کردند به طوری که مادر ابوالفضل العباس که مادر چهار شهید در دشت کربلا بود هیچگاه برای شهدای خود گریه نکرد بلکه همواره بر مصیبت حضرت ابا عبد الله(ع) می گریست. 
امام جمعه جوین تصریح کرد: در فضای خفقان بعد از واقعه کربلا مادر حضرت عباس نیز مثل بقیه با روش های سیاسی عزاداری اقدام به افشای ظلم بنی امیه می کرد به طوری که در محل قبرستان بقیع چهار صورت قبر درست می کرد و صبح و شب بر روی آن قبر ها گریه و تضرع می کرد و وقتی به این مادر خطاب می شد چرا برای بچه های خود گریه نمی کنی  در جواب می گفت: من برای شهیدی گریه می کنم که مادرنداشت. 
حجت الاسلام دلیری در ادامه با اشاره به اینکه حضرت زینب نیز به عنوان «فاطمه» ثانی لقب گرفته است اظهار داشت: وقتی حضرت زینب در قنداق  بود و مانند حسن و حسین آوردند تا رسول خدا نامگذاری کند زمانی که حضرت نام زینب را برای وی انتخاب کرد  قنداقه را در دست گرفت و بسیار گریست و فرمود: هر کس در مصیبت این دختر گریه و ناله کند ثوابش مثل آن است که بر امام حسن و حسین گریه کرده باشد. 
 وی در خصوص مقام و فضیلت علمی حضرت زینب سلام الله گفت: ابن عباس از قول امام سجاد در مورد حضرت زینب (س) در جریان مجلس ابن زیاد در کوفه  می گوید: حضرت زینب عالمه غیر معلمه است و نیز وقتی کودکان و سایر فرزندان اهل بیت عبادت حضرت را می دیدند وی را با لقب عابده آل محمد صدا می زدند. 
وی اذعان داشت: وقتی امام سجاد در یک شبی دید که حضرت زینب نمازو نافله شبش را نشسته می خواند  از وی دلیل این کار را می پرسد  حضرت زینب (س) هم  پاسخ داد من سهم طعام خود را بین بچه ها تقسیم کردم و توان ایستادن  را ندارم که نماز خود را ایستاده به جای آورم . 
حجت الاسلام دلیری پور در پایان به نقش  حضرت زینب در انتقال پیام کربلا به نسل های بعدی گفت: این بانوی خاندان عصمت و طهارت اسوه صبر و استقامت بود و  در مقابل شنیع ترین افراد هم چون ابن زیاد از ولایت دفاع می کرد.                 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.