شیراز- استاندار فارس گفت: با توجه به اینکه استان فارس رتبه نخست را در تصادفات جاده‌ای دارد بنابراین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حمل و نقل جاده‌ای این استان باید در اولویت قرار گیرد.

اولویت نخست استان فارس تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حمل و نقل و جاده‌ای است

به گزارش قدس آنلاین، اسماعیل تبادار عصر امروز در چهارمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس با تاکید بر اینکه اعتبارات استانی باید به تکمیل پروژه‌های نیمه تمام اختصاص یابد زیرا تکمیل این پروژه‌ها اشتغال و رونق اقتصادی به دنبال دارد، اظهار داشت: به اعتقاد بنده اعتبارات ملی نیز باید در راستای تکیل پروژه‌های نیمه‌تمام به کار گرفته شود زیرا پروژه‌های نیمه تمام در واقع سرمایه‌هایی است که راکد و بدون استفاده مانده است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه استان فارس رتبه نخست را در تصادفات جاده‌ای دارد بنابراین تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حمل و نقل جاده‌ای این استان باید در اولویت قرار گیرد زیرا توسعه حمل و نقل جاده‌ای مصداق بارز اقتصاد مقاومتی و شکوفایی اقتصادی هر منطقه است.

تبادار خاطرنشان کرد: برای تحقق اقتصاد مقاومتی باید ظرفیت‌های تمام استان شناسایی شود و این ظرفیت‌شناسی باید بر مبنای شناسایی ظرفیت‌ها در کوچک‌ترین روستای استان تا کلان‌شهر شیراز باشد و تمرکز تنها بر روی شهرها نباشد.

وی با تاکید بر اینکه در ایجاد اشتغال باید به دنبال ایجاد اشتغال پایدار در استان فارس بود و علاوه بر این باید به دنبال حفظ اشتغال موجود بود زیرا اهمیت این موضوع کمتر از اشتغال‌زایی نیست، افزود: نرخ بیکاری استان فارس در بهار ۹۶ به رقم ۹.۸ دهم رسیده است اما باید برای کاهش این نرخ باید از همه ظرفیت‌های موجود استفاده کرد و همت جمعی در این زمینه وجود داشته باشد.

استاندار فارس با بیان اینکه این موضوع که برخی پروژه‌های سرمایه‌گذاری فارس با مشکل تامین زمین مواجه هستند واقعا جای تاسف دارد و باید این مشکل را در درون خود استان برطرف کرد، گفت: آمار جلب سرمایه‌گذاری خارجی در استان فارس خوشحال‌کننده است اما این جلب سرمایه‌گذار باید به جذب سرمایه تبدیل شود و ثمرات این آمار و ارقام مشهود باشد.

وی با تاکید بر جلب مشارکت آحاد مردم در پروژه‌های اقتصادی، خاطرنشان کرد: در کنار مشارکت واقعی مردم کارآفرینی تحقق می‌یابد.

تبادار با بیان اینکه استان فارس با توجه به ظرفیت و پشتوانه علمی و دانشگاهی باید به صورت جدی به بحث دانش‌بنیان کردن اقتصاد ورود کند، اظهار داشت: به طور مثال باید آبیاری هوشمند در استان فارس اجرا شود که این موضوع با همکاری دانشگاه شیراز در حال پیگیری است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.