یاسوج- استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: دوگانگی، بخشی نگری و نگرش قومی و قبیله ای و تمرکز برای رشد یک منطقه و محروم ماندن نقاط دیگرآفتی برای استان است.

نگرش قومی و قبیله‌ای مهمترین آفت توسعه کهگیلویه و بویراحمد است

به گزارش قدس آنلاین و به‌نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی محمد احمدی در نشست با کارکنان اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی استان اظهار داشت: مدار توسعه را دانش بیان نه فرض محور بیندیشیم، سلیقه‌ای عمل نکنیم، بخش‌های تعاون، کشاورزی، صنعت و گردشگری به عنوان محور اصلی حرکت و موتور اصلی اقتصاد مقاومتی قلمداد شود.

وی بیان کرد: در یک بازه زمان بسیار خوبی قرار داریم که آغاز فعالیت دولت دوازدهم، برنامه پنجم توسعه، آمایش سرزمینی، روشن بودن اقدامات تا افق ۱۴۰۰، برنامه پنج ساله استانی، معین بودن راهبردها با ۸ راهکار و اقدام، قوانین و مقررات جانبی حمایت از برنامه‌ها به عنوان میثاق کاری، برنامه ارزشیابی براساس عملکرد و متمرکز نشدن بر روی فقط بودجه‌های جاری استانی و باید دستگاه‌های اجرائی و مدیران عملکرد خود را با این برنامه ها آغاز کنند و با این برنامه‌ها محک زده می‌شوند.

احمدی تصریح کرد: از همه کسانی که تلاش کرده و یا تلاش می‌کنند تا بودجه‌ای یا آورده‌ای برای استان مهیاء سازند تا در هر گوشه‌ای از استان هزینه و یا سرمایه گذاری شود با تمام توان حمایت، پشتیبانی و از آنها قدردانی می‌کنیم.

وی ابراز کرد: مجموعه تامین اجتماعی، بیمه‌ها و بانک‌ها و زیرمجموعه‌های کار، تعاون و رفاه اجتماعی نقش بالائی در تونمندسازی کاری، فکری و ایجاد رفاه اجتماعی و معیشتی مردم  و مهمتر فرصت‌های اشتغال دارند و این دستگاه‌ها در استان تلاش کنند، ماموریت‌های خود را به شایستگی انجام دهند.

احمدی به حمایت همه جانبه از بخش کار، تولید و اشتغال و حقوق کارگران و بازنشستگان، ارائه خدمات درمانی مجموعه کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد و گفت: این مجموعه باید نگاه سیستمی و فرابخشی داشته باشند و با هماهنگی و همکاری هم برنامه ها و ماموریت‌های ذاتی خود را عملی کنند.

نماینده عالی دولت در استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: شرایط منابع دولت محدود، توقعات و مشکلات مردم بالا و باید با برنامه‌های نرم افزاری و سخت افزای فضا را برای کسانی که به دنبال اشتغال، کار و تولید هستند، مهیاء کرد.

احمدی، زمینه حضور افراد توانمند، متخصص، کارآفرین و متعهد که بتوانند برای مردم برنامه، هدف، کار، فرصت، تولید و اشتغال ایجاد کنند را بسیار ضروری دانست و تاکید کرد: دولت مسیر عقلانیت را در پیش گرفته و تورم را با زحمت مهار کرده و باید پول ها جائی بروند که با خلق ارزش افزوده، تولید، کسب کار و ثروت و سرمایه ایجاد شود.

وی به استفاده از مدیریت‌ها و استعدادهای برتر برای پیشرفت و رفاه اقتصادی، بهبود بخشیدن به معیشت و کیفیت زندگی مردم اشاره کرد و افزود: با این هدف از یک طرف به پرورش قابلیت ها و از طرفی به شیوه به کارگیری توانایی‌ها می‌انجامد.

احمدی عنوان کرد: موسسات و بانک‌ها پولپاشی نکنند و با دست خودمان سرمایه استان را به ذی نفوذان و کسانی که با پول هم برای خود و هم استان و دولت مشکلاتی را ایجاد می‌کنند، نسپاریم.

احمدی با بیان اینکه، باید به دنبال توازن در استان باشیم و همه با هم و برای همه نقاط استان باید تلاش کنیم، تصریح کرد: برآیند تلاش من استاندار، همه نمایندگان مردم، مدیران دستگاه‌های اجرائی و کسانی که برای استان دغدغه دارند، می تواند توازن در استان  را برقرار کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.