یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد گفت: واقعه عاشورا درس‌های بسیاری برای بشریت به دنبال دارد و هر گوشه از این واقعه عظیم و دردناک برای انسان‌هایی که به دنبال حقیقت و رستگاری هستند تابلو راهنما است.

واقعه عاشورا درس‌های بسیاری برای بشریت به دنبال دارد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، آیت الله ناصری شامگاه دوشنبه در آیین تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی در یزد اظهار داشت: امام حسین (ع) و فرزندان و اصحابش تمام هستی خود را خالصانه وقف دین کردند، بنابراین باید سخنرانان مذهبی و مداحان نسبت به تبیین صحیح آن تلاش کنند مداحی‌ها  و نوحه خوانی ها باید براساس بهره گیری  از سیره زندگی امام حسین (ع) باشد.

وی افزود: گسترش روحیه ظلم ستیزی، ولایتمداری، دفاع از دین و ارزش ها، داشتن بصیرت و ترویج روش و منش نورانی آن حضرت و یاران وفادارش باید همواره دستمایه تهیه اشعار و مطالب در روضه خوانی ها قرار گیرد.

امام جمعه یزد تصریح کرد: توجه عمیق به محتوا و سیره حقیقی حضرت خامس آل عبا (ع) و فرم و آهنگ نوحه ها همه باید اسلامی ، اخلاقی ، ارزشی و موجب ارتقای فرهنگ دینی مردم و نسل جوان شود و آنها را مقاوم در برابر استکبار تربیت و هدایت کند

ناصری با اشاره به اینکه استکبار و در راس آن آمریکا و رژیم صهیونیستی در همه حال به دنبال دشمنی با ملت ایران است  گفت: این ها سعی دارند عزاداری‌های واقعی و درست امام حسین(ع) را از ما بگیرد، و تبیین این دشمنی‌ها از دیگر موضوعاتی است که باید به صورت ویژه در مداحی‌ها گنجانده شود.

امام جمعه یزد خاطرنشان ساخت: آنچه باید از عاشورا و نهضت امام حسین (ع) مورد استفاده قرار گیرد و از آن بهره‌برداری درست شود، مفهوم مقاومت است زیرا امام حسین (ع) معتقد بودند که انسان مؤمن نباید در برابر هر چیزی تسلیم شود بلکه تسلیم فقط باید در برابر مواردی باشد که خواسته خدا و کمال انسانی در آن وجود داشته باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان افزود: امام حسین (ع) با ظلم‌پذیری به شدت مبارزه کرد و در این مسیر قیام کرد تا جای حق و باطل عوض نشود و امروز وظیفه شعرای آیینی و مداحان است که مفهموم مقاومت در برابر ظلم و ظلم ستیزی امام حسین (ع) را پررنگ کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.