یزد - معاون امور استان های صدا و سیما گفت: اشعار مورد استفاده در مداحی ها باید پرمحتوا بوده و با عنصر زمان مطابقت داشته باشد .

اشعار مورد استفاده در مداحی ها باید پرمحتوا ومطابق با زمانه باشد

به گزارش خبرنگارقدس آنلاین، علی دارابی شامگاه  دوشنبه در اولین آئین تجلیل از خادمان فرهنگ عاشورایی یزد در یزد اظهارداشت: رسانه ملی  در ایام تاسوعا وعاشورای حسینی همه تلاش خود را کرد تا عظمت نهضت حسینی را از شبکه‌های مختلف استانی منعکس کند، و با وجود اینکه در روز عاشورا، برنامه های عزاداری ۱۳۷۴ نقطه از کشور از شبکه های مختلف منتشر شد، در حالی که  این  تنها بخش کوچکی از این مراسم‌ها  بود که به نمایش گذاشته شد.

وی افزود: واقعه عاشورا واقعه ای بزرگ ومعنوی بود که هیچ  دوربین وتصویر ی نمی تواند حق مطلب را اداکند وعظمت مراسم عاشورای حسینی در همه نقاط کشور بسیار است و نمی‌توان همه آن را در قاب تصویر به نمایش در آورد .  

معاون سیما  با قدردانی از خادمان ترویج فرهنگ اهل بیت عصمت و طهارت (ه) در جامعه اسلامی گفت: مجالس سوگواری حضرت امام حسین (ع) ، وحدت آفرین و حماسه ساز است و باید برای غنا بخشیدن به آنها با بهره گیری از مطالب موثق و اشعار دقیق و پرمحتوا اقدام کرد.

دارابی خاطر نشان ساخت: یزد حسینیه ایران است و حضور جوانان و برگزاری عزاداری های سنتی از نکات قابل توجه در برگزاری مراسم های سوگواری حضرت سیدالشهدا (ع) در این استان است و عزاداری یزد همیشه در کشور بخاطر شکل و محتوا برای دیگر مناطق کشور مثال زدنی است و باید همواره این روحیه و هدف مقدس با همت هیات ها و عوامل رعایت شود.

وی با بیان اینکه اصیل ترین مراسم عزاداری در این استان برگزار می گردد تصریح کرد: اینکه گفته می‌شود یزد حسینیه ایران است، به واقع در مراسم‌های عزاداری این استان مشاهده کردیم . این عنوان واقعا برازنده مردم متدین یزد می باشد .

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.