بجنورد-استاندار خراسان شمالی گفت: هدایت دانش آموزان به حرفه آموزی از برنامه های اصلی دولت است.

هدایت دانش آموزان به حرفه آموزی از برنامه های اصلی دولت است

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری خراسان شمالی؛ محمدرضا صالحی ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش استان گفت: توجه به ارتقای کیفیت آموزشی معلمان باید در اولویت قرار گیرد، چرا که روش آموزشی ما بیشتر بر مبنای حفظ کردن دروس بنا شده که این موضوع یک اشکال اساسی در نطام آموزشی قلمداد می شود در حالی که باید هدف و برنامه اصلی کسب مهارت آموزی دانش آموزان باشد.

وی تاکید کرد:  دانش آموزان به عنوان آینده سازان این مرز و بوم باید به افرادی با سواد سپرده شوند ضمن این که در این مسیر باید اطلاعات آموزشی معلمان نیز به روز باشد.

صالحی در خصوص دستور کار این نشست باعنوان ارائه گزارش آزمون استخدامی ماده ۲۸ سال جاری و تصمیم گیری درباره این موضوع نیز اظهار داشت:با توجه به گزارش آزمون استخدامی ماده ۲۸ سال ۹۶ از سوی اداره کل اموزش و پرورش استان در برخی از رشته ها ظرفیت سهمیه استان تکمیل نخواهد شد، بنابراین نامه ای مبنی بر رسیدگی به این موضوع به رئیس سازمان امور اداری و استخدامی کشور ارسال می شود.

وی در ارتباط با دستور کار بعدی این شورا در خصوص جلب مشارکت نهادها در فرآیند اجرای جشنواره نوجوان خوارزمی نیز تصریح کرد: برگزارنشدن جشنواره هایی همچون جابربن حیان و نوجوان خوارزمی فرصت مهارت آموزی را از تمامی دانش آموزان خواهد گرفت لذا اهمیت موضوع برگزاری این جشنواره ها باید از سوی آموزش و پرورش به عنوان متولی امر به درستی تبیین و در جامعه فرهنگ سازی شود.

استاندار خراسان شمالی هم چنین در خصوص دستور کار بعدی باعنوان گزارش عملکرد اداره آموزش و پرورش استثنایی، بررسی مشکلات، اهتمام و کمک به حل آن ها نیز گفت:باید تحلیل پژوهشی متناسب با موقعیت مناطق جغرافیایی دانش آموزان استثنایی انجام شود تا بر مبنای آن بتوان تصمیم گیری کرد و راهکارهای لازم را برای حل مشکلات این دانش آموزان پیشنهاد داد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار نیز در این نشست، برگزاری با شکوه المپیاد ورزشی درون مدرسه ای با نگاه تقویت ورزش پایه در مدارس را مورد تاکید قرار داد.

مهرداد ابراهیمی تصریح کرد: نامه ای از سوی قائم مقام وزیر در امور اجتماعی و فرهنگی مبنی بر حمایت از المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای ارسال شده که طی آن  انتظاراتی نیز از استانداران خواسته شده  تا بر اساس آن همکاری های لازم با موضوع المپیادهای ورزشی درون مدرسه ای داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم این المپیادهای ورزشی با شکوه و نظم خاصی در مدارس برگزار شود.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان شمالی نیز گفت: هر سال بر تعداد بازنشسته های این نهاد آموزشی در استان افزوده می شود پس باید به سهمیه استخدامی آموزش و پرورش خراسان شمالی توجه شود.

براتعلی حاتمی افزود: هم چنین مشکلاتی در بخش ملکی بین آموزش و پرورش و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان وجود دارد که باید حل آن مورد توجه قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.