یزد - رئیس دادگاه عمومی بخش مروست گفت: عدم آگاهی مردم نسبت به قوانین قضایی، ریشه بسیاری از مشکلات آنان در دعاوی حقوقی و کیفری است.

عدم آگاهی مردم نسبت به قوانین قضایی بسیاری از مشکلات را در پی دارد

به گزارش قدس آنلاین ،مرتضی حدادزاده در دیدار با اجتماع مردمی در یکی از مساجد مروست، اظهارداشت: برخی از مشکلات مردمی به دلیل عدم آگاهی آنان نسبت به موضوعاتی است که در آن وارد شده اند و بدون آگاهی به دنبال نتیجه بودند.

وی به نقش آگاه سازی از خطرات بزه دیدگی و اثرات آن در پیشگیری از وقوع جرم اشاره کرد و افزود: مسئولیت پذیری، قانون مداری، آگاه سازی از حقوق شهروندی  و انجام برنامه های تدوینی معاونت اجتماعی وپیشگیری از وقوع جرم دادگستری در محلات شهری و روستایی می تواند در تحقق اهداف پیشگیری موثر باشد.

این مقام قضایی عدم اعتماد به افراد ناشناس و دقت در معاملات را خواستار شد و گفت: بر اساس پرونده های موجود، مشکلات در معاملات و دعاوی حقوقی مرتبط با مسائل این چنینی بیشترین حجم پرونده را در مروست تشکیل می دهد.

وی بر اهمیت و ضرورت پیشگیری از جرایم و آسیب های اجتماعی تأکید کرد و اظهار داشت: پیش  نیاز مردم منطقه آگاهی از مسائل  خانوادگی ، کشاورزی و عدم اعتماد به افراد ناشناس و دقت در معاملات با آنهاست  که پرونده های دراین خصوص در دادگاه عمومی مروست تشکیل شده است.

حدادزاده همچنین در خصوص آسیب های موجود در فضای مجازی هشدار داد و گفت: رشد علم و تکنولوژی محاسن بسیاری دارد اما باید مواظب آسیب های پیرامونی تکنولوژی های جدید بود و به ویژه نسل جوان را نسبت به مشکلات، دام ها و آسیب های فضای مجازی واکسینه کرد.

وی دیدار با مردم در اجتماعات دینی و مذهبی را به فال نیک گرفت و ابراز داشت: اینگونه  دیدارها باعث شده است تا مردم نسبت به مسائل حقوقی برخی بزه ها ی که در جامعه رخ می دهد  آشنا شوند ودر جامعه خود مورد آسیب قرار نگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.