یزد - معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد گفت: حامیان نیکوکار استان یزد یک میلیارد و ۶۲۳ میلیون تومان به صورت نقد و کالا در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین طی چهار ماهه نخست امسال به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کردند.

نیکوکاران یزدی بیش از یک میلیارد تومان به ایتام و فرزندان محسنین کمک کردند

به گزارش قدس آنلاین، غلامرضا مشعلچی با اشاره به رشد ۳۳ درصدی کمک خیران در طرح محسنین و رشد ۲۵ درصدی در طرح اکرام ایتام طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال ۹۵ اظهارداشت: ۲۳ هزار و ۳۶۱ حامی در استان یزد حمایت سه هزار و ۹۴۹ یتیم و فرزندان نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» بر عهده دارند.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۱۵ هزار و ۸۱ حامی سرپرستی یک هزار و ۷۰۱ یتیم تحت حمایت کمیته امداد استان را در قالب طرح اکرام عهده دار هستند، افزود: یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان به صورت نقد و کالا از سوی حامیان طرح اکرام به ایتام تحت حمایت در چهار ماهه ابتدای سال ۹۶ کمک شده است، ۲۶۵ میلیون تومان از این کمکها در قالب کالا بوده است.

مشعلچی تصریح کرد: طرح اکرام ایتام یکی از طرح‌های حوزه مشارکت‌های مردمی این نهاد است که بر اساس آن خیران می‌توانند با پرداخت حداقل ۳۰ هزار تومان به صورت ماهیانه، حمایت مادی و معنوی یک یا چند یتیم تحت حمایت را به عنوان فرزندان معنوی خود عهده دار شوند.

معاون کمیته امداد با اشاره به اینکه نیکوکاران یزدی در چهار ماهه ابتدای سال جاری ۳۲۳ میلیون تومان به نیازمندان مشمول طرح محسنین کمک کردند، گفت: طرح محسنین از جمله طرح های مشارکتی کمیته امداد برای حمایت از خانواده های نیازمند غیر یتیم دارای سرپرست بیمار و ازکار افتاده است و حامیان نیکوکار می توانند همانند طرح اکرام به صورت ماهیانه حداقل ۳۰ هزار تومان به فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کنند.

وی ادامه داد: هم اکنون هشت هزار و ۲۸۰ حامی در استان یزد حمایت دو هزار و ۲۲۴۸ فرزند نیازمند غیر یتیم را در قالب طرح محسنین عهده دار هستند.

معاون توسعه مشارکت های مردمی کمیته امداد استان یزد با اشاره به رویکرد حوزه توسعه مشارکتها در توسعه روش های نوین، دریافت وجوه حامیان و خیران افزود: برای تسهیل در پرداخت های حامیان (ایتام و محسنین) در حساب های بانک ملت، امکان پرداخت وجوه حامیان با شناسه از طریق موبایل توسط بانک ملت با عنوان اپلیکیشن موبایلی «سکه» فراهم شده است.

وی خاطر نشان ساخت: خیران یزدی سال گذشته شش میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان در قالب طرح «اکرام ایتام» و «محسنین» به ایتام تحت حمایت و فرزندان نیازمند غیر یتیم کمک کرده اند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.