کرج- رئیس پلیس راهور استان البرز از کاهش ۷ درصدی میزان تصادفات در نیمه نخست سال جاری در البرز خبر داد.

کاهش ۷ درصدی تصادفات در نیمه نخست سال ۹۶

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، سرهنگ همایون شریفی پیش از ظهر سه شنبه در نشستی خبری در خصوص اقدامات پلیس راهور گفت: پلیس راهور استان البرز در بحث مسئولیتها و ماموریت های محوله همواره موفق عمل کرده است.

وی افزود: کاهش تصادفات فوتی از مهمترین ماموریت های  پلیس راهور است و با توجه به اهمیت آن تلاش  شده تا میزان آن کاهش پیدا کند.

رئیس پلیس راهور استان البرزدر ادامه گفت: طی شش‌ماهه نخست سال جاری تعداد فوت‌شدگان ناشی از تصادفات رانندگی ۳۱ درصد کاهش داشته است، به نحوی که سال گذشته ۴۸ نفر در اثر تصادفات رانندگی فوت کرده بودند که این آمار در مدت مشابه سال جاری ۱۵ نفر کاهش داشته است.  

وی در خصوص تصادفات جرحی نسبت به نیمه نخست  سال گذشته اشاره داشت و گفت: در این بخش شاهد کاهش ۱۵ درصدی مجروحین هستیم به نحوی که سال گذشته یک هزار و ۱۱۸ نفر مجروح در تصادفات داشته ایم وامسال این آمار در نیمه نخست سال به  ۹۴۸ نفر کاهش پیدا کرده است.

سرهنگ شریفی در ادامه گفت: در تصادفات خسارتی اما شاهد رشد ۱۶ درصدی هستیم به نحوی که سال گذشته ۹۷۲ فقره و در سال جاری ۹۸۸ فقره تصادفات خسارتی  داشتیم که برای پلیس راهور تصادفات فوتی و جرحی در الویت می باشد.

وی در ادامه  افزود:در مجموع تصادفات صورت گرفته  دو هزار و ۷۳ فقره در سال گذشته بوده که امسال با کاهش ۷ درصدی به یک هزار  و ۹۲۲ فقره رسیده است.

سرهنگ شریفی ضمن اشاره به موفقیت در کاهش تخلفات و تصادفات نسبت به سایر استانها گفت: از نظر کسب موفقیت در رتبه دوم در ۶ ماهه امسال بوده ایم و امیدواریم شاهد کاهش تصادفات در طول سال جاری باشیم.

رییس پلیس راهور البرز یکی از مولفه های کاهش تخلفات را برخورد با متخلفات دانست و گفت: اجرای مقررات جز اولویت های مهم پلیس راهور است که امیدواریم با اجرای صحیح قوانین باعث کاهش تصادفات شویم.

 وی با اشاره به اینکه تخلفات حادثه‌ساز یکی از دلایل اصلی بروز تصادف‌های ترافیکی است، گفت: طی مدت‌زمان یادشده ۱۴۲ هزار و ۲۵۲ فقره اعمال قانون تخلفات حادثه‌ساز صورت گرفته که ۱۴ درصد افزایش اعمال قانون در این حوزه را به همراه داشته است.

 وی در ادامه افزود: دو هزار ۸۶۹ دستگاه  از خودروهای حادثه سازتوقیف شده که در قیاس با سال گذشته ۷۸ درصد افزایش نسبت به سال گذشته بوده است.

رئیس پلیس راهور استان البرز بابیان اینکه طی شش‌ماهه نخست سال جاری حدود دو هزار ۵۹۱ دستگاه موتورسیکلت حادثه‌ساز توقیف‌شده که این امر ۲۱ درصد افزایش را نشان می‌دهد، افزود: درمجموع ۵۰ میلیارد ریال اعمال قانون در استان صورت گرفته که بیانگر ۲۵ درصد افزایش نسبت به مدت مشابه سال گذشته است.

در خصوص بازگشایی مدارس در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ اظهار کرد: یکی از ارکان مثلث ترافیک زمان بازگشایی مدارس است که با شروع سال تحصیلی ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش ترافیک در ساعات اولیه صبح و هنگام ظهر و بعد ظهر داشتیم که با نظارت حضوری پلیس راهور مورد حادثه در مورد دانش آموزان ثبت نشده است.

 وی در خصوص آموزش در سال تحصیلی ۹۵ و  ۹۶ اشاره کرد و گفت : بیش از ۸۶ هزار و ۳۹۸ دانش‌آموز البرزی توسط افسران راهنمایی و رانندگی با اعزام به مدارس و مراکز آموزشی تحت آموزش ویژه ترافیکی قرار گرفتند.

 سرهنگ شریفی با بیان اینکه پلیس راهور تعامل خوبی با سایر ادارات و سازمان ها وشهرداری داشته اند اشاره کرد و گفت:در نیمه نخست امسال ۹۲ مورد آموزش در پایانه‌های ناوگان عمومی و حمل بار صورت گرفته که دو هزار و ۲۵۰ نفر در این برنامه تحت آموزش‌های ویژه قرار گرفتند.

وی افزود:رانندگان متخلف و حادثه ساز ۴۵۰ نفر از ناوگان های عمومی ۲۵۰ نفر و ۹۰۴ نفر موتور سیکلت تحت آموزش های ویژه قرار گرفتند.

رئیس پلیس راهور با بیان اینکه توقیف خودروهایی که مبالغ مختلفی را به دولت بدهکار هستند برابر قانون در سیستم اجرایی شکایت ثبت می‌شود گفت: در این راستا ۷۰۰ مورد توقیف خودرو با تخلف بالای یک ‌میلیون تومان صورت گرفته است.

وی در پایان از افتتاح شهرک ترافیکی در مجموعه پارک چمران و برگزاری همایش بزرگ طلایه داران فرهنگ ترافیک با حضور هزار دانش امور نیز در هفته ناجا خبرداد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.