زاهدان- رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از فردا چهارشنبه در نیمه شمالی استان شاهد ۴ تا ۸ درجه کاهش دما و وزش طوفان خواهیم بود.

طوفان و کاهش ۸ درجه‌ای دما از چهارشنبه منطقه سیستان را فرا می‌گیرد

به گزارش قدس آنلاین، علی ملاشاهی اظهار داشت: پیش‌بینی کلی وضع جوی سیستان و بلوچستان بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری نشان می‌دهد از اوایل وقت فردا با افزایش  شیب فشاری حاکم برمنطقه شرق کشور، شاهد افزایش شدت وزش باد و گرد و خاک در شهرهای شمالی استان خواهیم بود.

رئیس گروه پیش‌بینی و هشدار اداره‌کل هواشناسی سیستان و بلوچستان ادامه داد: این شرایط جوی نامطلوب به نحوی است که وزش باد و گرد و خاک در شهرهای شمالی استان تا روز جمعه تداوم خواهد داشت و هر روز تا اواسط وقت به ویژه در ۲ شهرستان زهک وهیرمند منجر به کاهش دید خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: بعد از ظهر امروز علاوه بر رشد ابر در نیمه جنوبی سیستان و بلوچستان، در جنوب شرق و مرز غربی استان وزش باد نسبتاً شدید جنوبی رخ می‌دهد که در برخی از این نقاط باعث ایجاد گرد و خاک و افزایش غلظت غبار می‌شود.

ملاشاهی گفت: توصیه می‌شود رانندگان در منطقه سیستان در هنگام وقوع گرد و خاک و کاهش دید با احتیاط رانندگی کنند و سرعت مطمئنه داشته باشند. همچنین توصیه می‌شود افراد آسیب‌پذیر به ویژه بیماران، کودکان و افراد سالمند هنگام کاهش کیفیت هوا از تردد در فضای باز خودداری کنند.

کارشناس هواشناسی سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: از نظر دمایی امروز روز گرمی در نواحی مرکزی استان خواهیم داشت اما از فردا در نیمه شمالی استان شاهد ۴ تا ۸ درجه کاهش دما خواهیم بود و در این مدت دریای عمان نسبتا آرام پیش‌بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته زاهدان با حداقل دمای ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر سردترین و راسک با حداکثر دمای ۴۴ درجه سانتی‌گراد بالای صفر گرمترین شهرهای استان سیستان و بلوچستان بوده‌اند.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.