بجنورد- مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: شهروندان از خرید فرآورده خام دامی بدون برچسب به طور جدی خودداری کنند.

شهروندان از خرید فرآورده های خام دامی بدون برچسب خودداری کنند

به گزارش قدس آنلاین، دکتر سید محمد مهدی احمدی در جمع خبرنگاران،اظهار کرد: در حال حاضر گوشت قرمز و مرغ با نشان و برچسب در بازار عرضه می شود، که این کمبود در آبزیان مشاهده می شود که به زودی آبزیان به صورت لیبل دار در بازار توزیع می شود.

وی افزود: در حال حاضر یک کارگاه بسته بندی برای آبزیان(ماهی قزل آلا) وجود دارد که بعد از نصب تجهیزات و اخذ پروانه بهداشتی، این محصول با برچسب در بازار توزیع می شود.

وی در خصوص ادغام برخی از کشتارگاه های این استان نیز گفت: متاسفانه بدلیل کمبود اعتبارات شهرداری بجنورد هنوز نتوانسته همه بخش های کشتارگاه بجنورد را فعال کند.

احمدی اظهارکرد: این موضوع در کمیته ساماندهی کشتارگاه های استان مطرح شده است اگر کشتارگاه بجنورد بتواند با تمام ظرفیت کارکند یکی دوتا از کشتارگاه های شهرستان های استان تعطیل شود.

وی ادامه داد: دراین کمیته مصوب شده است کشتارگاه شیروان برای شیروان، کشتارگاه اسفراین برای گرمه وجاجرم وفاروج و کشتارگاه بجنورد برای شهرستان های بجنورد و راز و جرگلان فعالیت کنند.

وی در خصوص روند ساخت آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی استان گفت: در حال حاضر این پروژه دارای ۹۰ درصد پیشرفت فیزیکی است و به زودی ساختمان آن تکمیل خواهد شد.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه تجهیز این آزمایشگاه بر عهده سازمان دامپزشکی است، افزود: این پروژه طی دهه فجر امسال به پایان خواهد رسید.

وی در پاسخ به این سوال که آیا مناطق خراسان شمالی با کمبود داروخانه دامپزشکی مواجه است؟ ادامه داد: راه اندازی داروخانه های دامپزشکی در قسمت های مختلف این استان منوط بر این است که صرفه اقتصادی نیز داشته باشد.

وی تاکید کرد: در قسمت هایی که داروخانه دامپزشکی وجود ندارد نیاز دارویی دام ها از طریق پست های دامپزشکی تامین می شود.

مدیر کل دامپزشکی خراسان شمالی گفت: در عین حال از استقبال متقاضیان حمایت خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.