یزد - رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران با اشاره به ضرورت جذب مشارکت بخش خصوصی در راستای اجرای پلان مدیریت جهانشهر یزد، گفت: یونسکو آماده اعزام متخصصین بین‌المللی برای مشاوره در اجرای پلان مدیریت شهری به یزد است.

یونسکو آماده اعزام متخصصین بین‌المللی به یزد است

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، استرکیش لاروش در حاشیه سفر خود به استان یزد در جمع خبرنگاران اظهارداشت: این شهر یکی ازشهرهای با ارزش‌های بسیار بالای تاریخی در جهان است و شهر یزد دارای ویژگی های بسیار خاص و منحصر به‌فرد است که سبب شده این شهر در جهان به عنوان یک شهر کم‌نظیر مطرح شود.

وی به ثبت جهانی بافت تاریخی یزد اشاره کرد و افزود: معرفی آثار تاریخی به جهانیان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و الان با ثبت جهانی بافت تاریخی یزد در یونسکو، زمینه این معرفی و تبلیغات در این زمینه به بهترین نحو فراهم شده است.

رئیس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران تصریح کرد: الان به خودی خود این شهر در حال تبلیغ است چرا که وقتی یک شهر به ثبت جهانی یونسکو می‌رسد، همه افراد متخصص و دانشمند مرتبط با آن اقدام به معرفی آن می‌کنند.

موزه‌های یزد باید استانداردسازی شوند

استرکیش لاروش ایجاد زمینه‌های لازم برای جذب گردشگری پایدار را از دیگر مسائل ضروری در راستای مدیریت هرچه بهتر ظرفیت‌های گردشگری استان یزد عنوان کرد و گفت: موزه‌های یزد باید متناسب با جهانی شدن این شهر استانداردسازی شوند.

وی با بیان این‌که حفظ ثبت جهانی با پلان مدیریتی یکی از ضرورت‌های اجرایی در این حوزه است، تصریح کرد: سرمایه‌گذاری با مشارکت مستمر بخش خصوصی لازم و ضروری است.

این مسئول خاطرنشان ساخت: اگر سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری جمهوری اسلامی در زمینه استفاده از متخصصین بین المللی برای پلان مدیریت جهانشهر یزد از یونسکو درخواست داشته باشد، سازمان جهانی یونسکو با اعزام متخصصین بین المللی برای همراهی در زمینه اجرای پلان مدیریت شهری با ایران همکاری لازم را انجام می‌دهد.

رییس دفتر منطقه‌ای یونسکو در ایران کمک‌های روش شناسی را مهمترین کمک یونسکو به مدیران استان یزد در راستای اجرای پلان مدیریتی دانست و گفت: روش شناسی متناسب با کلیات روش‌های مدیریتی و اجرایی یکی از برنامه‌های در دستور کار برای استفاده از متخصصین بین‌المللی است.

یزدی‌ها توان مدیریت این جهانشهر را دارند

این مقام مسئول افزود: مدیران استان یزد با تهیه پلان مدیریت شهر جهانی یزد ثابت کردند که به اندازه کافی توان مدیریت صحیح و کارآمد جهانشهر یزد را دارند.

وی دربخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که برای بار چهارم یا پنجم است که به استان یزد سفر می‌کند، گفت: در این سفر تغییرات قابل توجهی در حوزه مدیریت شهری یزد به چشم می‌خورد.

لاروش هماهنگی بیش از پیش بین مدیران مختلف استانی و شهری را عامل اصلی تغییرات و رشد مدیریت شهری در یزد دانست و بیان کرد: من احساس می‌کنم استانداری، شهرداری و میراث فرهنگی تمام توان خود را در راستای مدیریت، بازسازی و حفاظت از بافت تاریخی یزد به کار گرفته‌اند و این یکی از نقاط قوت شهر و استان یزد است.

جوامع محلی ذیفنعان ثبت جهانی یزد شوند

این مقام مسئول درپایان برنامه‌ریزی برای بهره‌مندی بیشتر افراد جوامع محلی از جهانی شدن بافت تاریخی یزد را یکی دیگر ازاقدامات ضروری در این حوزه دانست و افزود: اگر افراد محلی در بحث گردشگری و جهانی شدن بافت ذینفع باشند مشارکت بیشتر و مستمری در برنامه‌های مدیریتی میراث فرهنگی خواهند داشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.