۱۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰
کد خبر: 566593

اهواز_ مدیرعامل شرکت برق منطقه ای خوزستان گفت: از مشکلات اصلی این شرکت در اهواز ، تملک زمین های مورد نیاز برای ایجاد پست های برق و خطوط ارتباطی تامین کننده برق است.

کیانپارس در یک قدمی خاموشی‏

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی شرکت سهامی برق منطقه ای خوزستان، محمود دشت بزرگ  افزود: افزایش مصرف بیشتر از ظرفیت منصوبه پست های موجود باعث افزایش بار و از دسترس خارج شدن ترانس ها می شود که این افزایش مصرف ممکن است به دلیل بالا رفتن دمای هوا ، افزایش ساخت و سازهای فراوان و رشد جمعیت در یک منطقه و استفاده بار مصرف بیش از ظرفیت ترانس ها رخ دهد.

وی افزود: برای احداث پست های جدید در کنار تامین اعتبار مورد نیاز ، نبود زمین در برخی مناطق اهواز به مشکل اساسی تبدیل شده که در صورت برطرف نشدن آن برق این مناطق در چند سال آینده دچار مشکل شدید و افت ولتاژ خواهد شد.

دشت بزرگ با بیان اینکه کیانپارس یکی از مناطقی است که نیازمند احداث فوری پست برق است، اظهار داشت : رشد مصرف برق در کیانپارس به دلیل گسترش مجتمع های مسکونی و آپارتمانی و نیز افزایش بار مصرف کولرهای گازی و وسایل سرمایشی در تابستان و همچنین افزایش روز افزون مشترکین تجاری، تامین برق مشترکین جدید و پایداری برق برای مشترکین موجود امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: لذا برای جلوگیری از این بحران لازم است پست های جدیدی در منطقه کیانپارس احداث شود که این نگرانی تنها با تامین زمین مورد نیاز جهت احداث پست و آن هم در سریعترین زمان امکان پذیر است در غیر این صورت خاموشی در منطقه اجتناب ناپذیر است.

دشت بزرگ اظهار داشت : سایر مناطق پرجمعیت مانند مناطق مرکزشهر در هسته مرکزی شهر اهواز و مناطق مشابه مثل زیتون کارمندی، پادادشهر و.. که بار مصرفی آنها به دلیل مرتفع سازی مجتمع های مسکونی بالا رفته و عدم امکان توسعه همزمان در بخش پست های انتقال و فوق توزیع برق مشکلاتی را ایجاد شده که در صورت عدم تامین زمین مناسب برای ایستگاهها و کریدور عبوری برای خطوط ارتباطی، در آینده نزدیک با چالش های مشابهی مواجه خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.