گیلان - مدیر حج و زیارت استان گیلان با بیان اینکه صدور ویزای اربعین حسینی در استان گیلان آغاز شد و این ویزا تنها با ثبت‌نام در سامانه سماح ارائه می‌شود گفت: ثبت‌نام در سامانه سماح تا نیمه اول آبان ماه ادامه دارد.

صدور ویزای اربعین حسینی در استان گیلان آغاز شد

به گزارش قدس انلاین به نقل از حج و زیارت استان گیلان، حسن فعال با گرامیداشت ایام سوگواری سرور سالار شهیدان اظهار داشت: همانند سال‌های گذشته به‌منظور سفر زائران حسینی به‌ کربلای معلی در اربعین حسینی، صدور ویزای اربعین در دفتر کنسولی موقت عراق در شهر رشت آغاز شده است.

مدیر حج و زیارت استان گیلان با توصیه به زائران اربعین حسینی و با تاکید بر اینکه اخذ روادید اربعین تنها باید از طریق ثبت‌نام در سامانه https://samah.haj.ir انجام شود گفت: اخیراً در برخی از استان‌ها مجموعه‌های غیرمجاز به‌منظور اخذ ویزا برای زائران اربعین اقدام به سوءاستفاده و کلاهبرداری کردند.

فعال با تاکید بر اینکه سامانه سماح به‌منظور جلوگیری از سوءاستفاده کلاهبرداران و با هدف تسهیل و ایحاد نظم در تشرف زائران حسینی راه‌اندازی شده است افزود: مدیریت متمرکز اطلاعات مورد نیاز دستگاه‌های مسئول این سفر در بستری یکپارچه یکی از اهداف ایجاد این سامانه است.

وی تسهیل در فرآیند ثبت‌نام زائران، دریافت روادید و جلوگیری از فعالیت مجموعه‌های غیرمجاز را از دیگر اهداف راه اندازی این سامانه دانست و گفت: ارائه خدمات مطلوب توسط دستگاه‌های مرتبط نظیر بیمه و هلال‌احمر به زائران از اهداف راه‌اندازی این سامانه است.

مدیر حج و زیارت استان گیلان انتخاب دفتر خدمات زیارتی مورد نظر جهت تحویل مدارک توسط زائران در هنگام ثبت‌نام، انتخاب تاریخ رفت، برگشت و تعیین مرز خروجی سفر را از مزایای این سامانه بیان کرد و گفت: تسهیل در روند پرداخت هزینه‌های ارزی به‌صورت ریالی از طریق کارت بانکی و به صورت کاملا سیستمی از مزایای ثبت‌نام در این سامانه است.

فعال با تاکید بر اینکه براساس مصوبه ستاد مرکزی اربعین دریافت ویزای اربعین و خروج از مرز تنها برای افرادی که در سامانه سماح ثبت‌نام کردند امکان‌پذیر است افزود: کلیه زائرانی که در سامانه مذکور ثبت‌نام می‌کنند از پوشش بیمه‌ای کامل برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه با ثبت‌نام زائران در این سامانه افراد در مرزها براساس سهمیه بندی تعیین شده بدون معطلی از مرز خارج می‌شوند گفت: پرداخت هزینه‌های سفر زائران به‌طور انتخابی در سامانه سماح انجام می‌شود و در صورت انصراف، افراد با مراجعه به بانک ملی وجه واریزی خود را دریافت می‌کنند.

مدیر حج و زیارت استان گیلان خاطرنشان کرد: در سامانه سماح تمامی توانمندی‌های و اطلاعات سفر نظیر ناوگان عمومی، مواکب، محل‌های اقامتی و اسکان، اشیاء و افراد گمشده، اخبار و اطلاعیه‌ها، تجهیزات خدمات رسانی و مراکز درمانی بیان شده است.

فعال با اشاره به اینکه زائران می‌توانند تا نیمه اول آبان ماه در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تصریح کرد: زائران گیلانی با ثبت‌نام در این سامانه بدون تحمیل هزینه‌های جانبی موفق به دریافت ویزا می‌شوند.

وی با تاکید بر اینکه زائران گیلانی به‌منظور اطلاعات بیشتر و آخرین اخبار در این زمینه می‌توانند به آدرس http://gilan.haj.ir مراجعه کنند بیان کرد: سازمان حج و زیارت استان گیلان با شماره‌های ۳۳۶۶۴۴۲۸-۳۳۶۶۴۴۲۷ آماده پاسخگویی به سئوالات و انجام هماهنگی‌های زائران است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.