زنجان- «محسن محمدسیفی» با کسب چهارمین مدال خود در رقابت‌های جهانی روسیه، به‌عنوان پرافتخارترین ووشوکار ایران لقب گرفت.

«محسن محمدسیفی» پرافتخارترین ووشوکار ایران شد

به گزارش قدس آنلاین، چهاردهمین دوره رقابت‌های ووشو قهرمانی جهان، با برگزاری دیدارهای فینال بخش ساندا در شهر کازان روسیه به کار خود پایان داد و از ۸ سانداکار ایرانی راه یافته به فینال این مسابقات، ۷ ووشوکار موفق به کسب مدال طلا شدند و یک سانداکار نیز عنوان نایب‌قهرمانی را از آن خود کرد.

محسن محمدسیفی، ملی‌پوش ارزنده زنجانی که با پشت سر گذاشتن حریفانی از اسپانیا، اندونزی و الجزایر به دیدار پایانی وزن منهای ۷۰ کیلوگرم راه یافته بود، در دیدار فینال به مصاف «فاتح جلال» از مصر رفت. محمدسیفی که با کوله‌باری از تجربه پا به این عرصه از رقابت‌ها گذاشته بود، توانست در دو راند متوالی از سد حریف مصری و سرسخت خود گذشته و به چهارمین مدال طلای خود دست یابد.

محمدسیفی در اولین حضور خود در رقابت‌های جهانی که به سال ۲۰۰۹ بازمی‌گردد، مدال نقره را در تورنتو کانادا از آن خود کرد. وی در سال ۲۰۱۱ به اولین نشان طلای رقابت‌های جهانی خود در آنکارای ترکیه دست یافت. دومین طلای جهانی این ووشوکار شایسته زنجانی در سال ۲۰۱۳ و در کوالالامپور مالزی به دست آمد. سومین طلای محمدسیفی در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ جاکارتای اندونزی حاصل شد و چهارمین گردن‌آویز طلا را نیز وی دقایقی پیش در آوردگاه کازان روسیه از آن خود کرد.

این ملی‌پوش ارزنده زنجانی عناوین زیادی را در کارنامه ورزشی خود دارد که بی‌تردید مهم‌ترین آن بعد از رقابت‌های قهرمانی جهان، بازی‌های آسیایی است که محمدسیفی در بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگ‌ژو چین و ۲۰۱۴ اینچئون کره‌جنوبی به دو نشان طلا دست یافت و همین امر باعث شد تا چهار مدال رقابت‌های جهانی و دو مدال بازی‌های آسیایی، وی را به‌عنوان پرافتخارترین ووشوکار ایران معرفی کند.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.