رئیس جمهوری روسیه با اشاره به اینکه رابطه شخصی با ترامپ ندارد گفت: همه پرسی کردستان عراق مسأله ای داخلی است و مسکو دخالتی نخواهد داشت.

پوتین: رابطه شخصی با ترامپ ندارم/همه پرسی کردستان مسأله داخلی است

به گزارش قدس آنلاین، «ولادیمر پوتین» رئیس جمهوری روسیه در نشست انرژی از جامعه بین الملل خواست تا از استاندارد دوگانه در قبال مبارزه با تروریسیم بپرهیزد.

وی در این باره گفت: روسیه از رویکرد جامع در مبارزه با تروریسم، ترویج تفکر افراط‌ گرایانه و تامین مالی گروه های تروریستی  حمایت کرده و در عین حال سیاست استاندارد دوگانه در مبارزه با اصلی ترین تهدید موجود را رد می‌کند.

 پوتین ادامه داد: عملیات های مبارزه با تروریسم که در سوریه و عراق انجام می‌شود در ریشه کن کردن آن ناکام بوده چراکه شاهد جهانی شدن این معضل هستیم.

وی همچنین تروریست هایی را که در میدان جنگ آموزش دیده  از نظر فکری آماده می شوند و سپس به کشور زادگاه خود باز می گردند، بسیار خطرناک توصیف کرد.

پوتین گفت: روسیه از برنامه هسته ای ایران، حمایت خواهد کرد و فرض ما بر این است که تهران به تعهدات خود تحت این توافقنامه پایبند است.

وی با اشاره به برگزاری رفراندوم استقلال اقلیم کردستان عراق افزود: روسیه رابطه تاریخی خوبی با کردها دارد. این کشور در تلاش است تا تمام احزاب را در مورد جنگ به گفتگو دعوت کند. مسئله رفراندوم یک موضوع داخلی است و مسکو در این موضوعات دخالت نمی کند.

رئیس جمهور روسیه موضوع کره شمالی را نیز یادآور شد و گفت: باید راهی برای مذاکره مستقیم بین آمریکا و کره شمالی و همچنین کره شمالی با دیگر کشورهای منطقه پیدا کرد تا بتوان بحران شبه جزیره کره را حل کرد.

پوتین درخصوص رابطه اش با «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا نیز گفت: بین من و ترامپ هیچ رابطه شخصی وجود ندارد. ما یکبار باهم ملاقات کرده ایم و چندین بارهم تلفنی درخصوص موضوعات مختلف گفتگو کرده ایم. اظهار نظر درخصوص سیاست های ترامپ، ربطی به من ندارد.

منبع: اسپوتنیک

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.