وزیر خارجه ترکیه با مخاطره آمیز دانستن ارسال تسلیحات از سوی آمریکا برای کردهای سوریه، این اقدام را موجب شکل گیری گروه‌های تروریستی جدید در این کشور دانست.

به گزارش قدس آنلاین، «مولود چاوش‌ اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز در اظهاراتی با انتقاد از ارسال تسلیحات از سوی آمریکا برای کردهای سوریه از این کشور خواست تا تنها بُعد اقتصادی این موضوع را در نظر نگیرد.

وزیر خارجه ترکیه در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آناتولی درباره ارسال تسلیحات برای کُردهای «پ‌ی‌د» و «وای‌پی‌جی» از سوی آمریکا گفت: عملیات الرقه در حال اتمام است. باید منتظر بود و دید آیا خواهند توانست سلاح‌های واگذاری با شماره سریال‌ های مشخص را پس بگیرند یا نه؟ سلاح‌ هایی که آمریکا به آن‌ ها داده است، تهدیدی برای آینده سوریه است.

«مولود چاوش‌ اوغلو» ادامه داد: پیش از این رجب طیب اردوغان رئیس جمهور کشورمان در دیدار با دونالد ترامپ همتای آمریکائی اش به وی گوشزد کرد که در عراق نتوانستند این کار را انجام بدهند. آمریکا نباید تنها بعد اقتصادی این موضوع را در نظر بگیرد.

وی در ادامه افزود: ارسال این تسلیحات در آینده منطقه مخاطرات بزرگی را ایجاد خواهد کرد. چه کسی از این وضعیت سود خواهد برد؟ گروه‌های افراطی. در آینده  دوباره گروه‌های تروریستی جدیدی در سوریه شکل خواهند گرفته و این دور باطل ادامه خواهد یافت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.