آستارا- در پی بارش شدید باران که از روز یکشنبه (۹ مهرماه) در شهرستان آستارا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد ، رودخانه مرزی آستاراچای طغیان کرد.

خسارت سیل آستارا در حال برآورد است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فرمانداری آستارا، در پی بارش شدید باران که از چهار روز گذشته در شهرستان آستارا آغاز شده است و همچنان ادامه دارد ، رودخانه مرزی آستاراچای در ضلع شمالی این بندر مرزی طغیان کرد و روستاهای جلال آباد ، خشکه دهنه و شهرک مهر معلولین در محاصره سیلاب قرار گرفت.

بارش شدید باران سبب بالا آمدن سطح آب رودخانه های ویرمونی ، سیبلی ، چلوند و لوندویل شده است و خطر تخریب پل چلوند را تهدید می کند.

در حال حاضر سطح آب سد دربند نیز تا حد قابل توجهی بالا آمده است و راه دسترسی روستای فوق را به روستای کانرود مسدود کرده است.

سیلاب به بخشی از باغات و انبارهای نگهداری محصولات کشاورزی منطقه نیز خسارت وارد کرده و در برخی از مناطق کوهستانی باعث رانش زمین شده است.

سیلاب یک پل کوچک عابر پیاده را در روی رودخانه عنبران محله در حوالی روستای خانه های آسیاب تخریب کرده و با تخریب این پل راه دسترسی ساکنان حدود ۱۰ خانه نیز مسدود شده است.

فرماندار آستارا اظهار کرد : با توجه به بارندگی های چند روز گذشته در سطح شهرستان ، ارتفاع آب رودخانه مرزی آستاراچای و رودخانه مرداب تا حد قابل توجهی بالا آمد و این موضوع باعث آبگرفتگی معابر عمومی در حوزه های روستایی و شهری شد.

یونس رنجکش کیسمی با بیان اینکه بخشی از کوچه ها ، خیابان ها و خانه های اطراف این دو رودخانه دچار آبگرفتگی شده است ، ادامه داد : خوشبختانه خسارت قابل توجهی در بخش تأسیساتی نداشتیم و خسارت وارده به معابر عمومی ، منازل مسکونی و اماکن تجاری ، پس از جمع بندی اعلام خواهد شد.

وی در بخش دیگر سخنان خود به تلاش های بی وقفه نیروهای امدادی و خدماتی در راستای مهار محل های ورودی آب رودخانه به معابر عمومی و مسکونی اشاره کرد و توضیح داد : با اقدامات انجام شده شاهد فروکش شدن سطح آب در منطقه آستاراچای هستیم.

وی اضافه کرد : هم اکنون نیروهای امدادی در منطقه حضور دارند و منتظر فروکش شدن آب هستند تا علاوه بر بهسازی مناطق ، میزان خسارت جهت اعلام به استان برآورد شود.

وی در پایان به بازدید شبانه خود و فرماندهان نیروی انتظامی و هنگ مرزی ، شهردار آستارا و رئیس جمعیت هلال احمر از پل مرزی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت : با توجه به انباشته شدن حجم زیادی از شاخ و برگ و کنده درختان در پایه های پل مرزی ، اقدامات لازم جهت پاکسازی انجام شد تا حرکت مسیر سیلاب به سمت دریا مسدود نگردد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.