فرمانده مرزبانی جمهوری اسلامی ایران گفت: هماهنگی های لازم برای امنیت دو طرف مرز در زمان اربعین انجام شده است.

انجام هماهنگی‌های لازم برای امنیت دو طرف مرز در زمان اربعین

به گزارش قدس آنلاین، سردار قاسم رضایی در نهمین نشست فرماندهان مرزی ایران و عراق در پایانه مرزی مهران اظهار داشت: هماهنگی های خوبی برای امنیت دو طرف مرز انجام شده که مرزبانان با دولت ها هماهنگ شوند و تعدد سازمانها باعث مشکلاتی برای زائران نشود.

وی اظهار کرد: این نهمین نشست ما با فرمانده مرزبانی کشور عراق بود، برای اینکه ماموریت اربعین ماموریت بسیار سنگینی است و ضرورت دارد که هماهنگی های خیلی دقیق تر انجام شود.

رضایی یادآور شد: بیش از ۱۶۰۰ کیلومتر مرز مشترک با عراق داریم و بر اساس توافقات قبلی برای وضعیت های خاص مانند اربعین نشست هایی در شهر های مرزی برگزار می کنیم.

سردار رضایی ادامه داد: برای فعال کردن مرز خسروی توافق خوبی انجام شده و برای چگونگی مدیریت لحظه ای سه مرز دیگر نیز تصمصم هایی گرفته شده است.

فرمانده مرزبانی کشور افزود: ما سه مرز رسمی شلمچه، مهران و چذابه در سالهای گذشته داشتیم و هماهنگی لازم در سالهای گذشته شده بود که با کمترین مشکل و تسهیلات بالایی زائران تردد کردند، امسال نیز برابر اقدامات دولتمردان و مسئولان در سطوح مختلف بنا بر این است که مرز خسروی فعال شود لذا نیاز بود این نشست برگزار شود.

فرمانده مرزبانی ناجا تأکید کرد: عمده تاکید طرفین بر تسهیل در تردد زائران و امنیت دو طرف مرز است چه زمانی که زائران خارج می شود و هنگامی که وارد کشور می شوند.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.