یاسوج- مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: تاکنون ۱۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده‌اند که حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

۱۸ هزار معلول در استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

به گزارش خبرنگاز قدس آنلاین، صبح امروز جمعی از مسوولان شهرستان بویراحمد از ۱۰ مرکز حمایتی زیر پوشش بهزیستی بازدید کردند.

پرداخت ۲ میلیارد ریال جهت تجهیز مراکز بهزیستی

بر اساس این گزارش، ۲ میلیارد ریال بر اساس تفاهم نامه ای بین اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی یاسوج و سازمان بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد جهت تجهیز این مراکز حمایتی تحت پوشش بهزیستی پرداخت کردند.

جبار کیانی پور اظهار داشت: از اعتبار ذکر شده ۵۰۰ میلیون ریال به تجهیز شیر خوارگاه کهگیلویه و بویراحمد و یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال نیز به تجهیز ۹ مرکز دیگر اختصاص داده شده است.

وی با بیان اینکه برای حمایت از معلولان و سالمندان این استان مرکز انجمن نیکوکاری تاسیس می شود افزود: فراهم کردن شرایط لازم برای تجهیز هر چه بیشتر این مراکز در استان کاری نیک، بشر دوستانه و ضروری است.

۱۸ هزار معلول در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد

مدیرکل بهزیستی کهگیلویه وبویراحمد نیز گفت: ۴۰۰ معلول و شیرخوار و ۸۰ سالمند در ۱۰ مرکز حمایتی تحت پوشش بهزیستی از خدمات این نهاد استفاده می کنند.

علیرضا موسوی امجد افزود: یک هزار و ۶۰۶ معلول روانی، یک هزار و ۴۴۵ ناشنوا، یک هزار و ۶۵۹ معلول نابینا، چهار هزار و ۴۱۶ معلول ذهنی، ۶ هزار و ۴۷ معلول جسمی حرکتی در کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد.

وی تصریح کرد که تاکنون ۱۸ هزار معلول در سطح استان شناسایی شده‌اند که حدود ۶ هزار و ۳۰۰ نفر از آن‌ها به طور مستقیم از خدمات بهزیستی بهره مند هستند.

وی ضعف خدمات بهداشتی به ویژه در روستاها، ازدواج‌های فامیلی و دانش ناکافی خانواده‌ها نسبت به مسائل روانشناختی کودکان را از عوامل مؤثر در افزایش بروز معلولیت در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد.

موسوی امجد با اشاره به وجود حدود ۱۴۶ خانواده چند معلولی در کهگیلویه و بویراحمد، تصریح کرد: ازدواج‌های فامیلی اصلی‌ترین دلیل معلولیت در این استان شناسایی شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.