سخنگوی جنبش انصارالله یمن، تعلل سازمان ملل در قرار دادن نام عربستان در فهرست سیاه قاتلان کودکان را محکوم کرد.

به گزارش قدس آنلاین، محمد عبدالسلام، سخنگوی جنبش انصارالله یمن در صفحه خود بر روی فیسبوک نوشت که سازمان ملل متحد، مسئول فراهم کردن پوشش برای جنایات خونین ائتلاف متجاوز سعودی علیه ملت یمن است که آخرین مورد از این کشتارهای وحشیانه، روز چهارشنبه در دو استان صعده و حجه رخ داد و در پی آن ۹ زن و کودک به شهادت رسیده و شماری زخمی شدند.

وی افزود: ما بر مواضع ثابت خود مبنی بر دفاع از ملت یمن در مقابله با جنایتکاران مزدور آمریکا تاکید می‌کنیم و سازمان ملل مسئول پیامدهای به بازیچه گرفتن موضوع یمن با هدف دستیابی به پول‌های آل سعود و تسلیم شدن در برابر نفوذ آمریکا خواهد بود.

سخنگوی رسمی جنبش انصارالله، تاخیر و کوتاهی سازمان ملل در درج نام عربستان و امارات در فهرست سیاه قاتلان کودکان را محکوم کرد و گفت: این اقدام سازمان ملل،  عربستان را به ارتکاب جنایات بیشتر تشویق می‌کند.

عبدالسلام افزود: درصورتی که سازمان ملل به تعلل نسبت به درج نام عربستان در فهرست سیاه ادامه دهد، نشان دهنده این است که خود این سازمان، شایسته قرار گرفتن در صدر فهرست سیاه توطئه گران علیه ملت‌ها است.

یش نویس یک سند محرمانه که از سوی خبرگزاری رویترز دیده شده است، نشان می‌دهد که سازمان ملل، نام ائتلاف سعودی را به خاطر کشتار کودکان یمنی در فهرست سیاه قرار داده است. البته این سند اشاره کرده است که ائتلاف نظامی به رهبری عربستان سعودی تدابیری را برای ارتقای محافظت از کودکان اتخاذ کرده است.

در این سند آمده است: در یمن، اقدامات ائتلاف در نهایت منجر به هدف قرار دادن و کشتار کودکان شده است، ۶۸۳ کودک در جریان حملات ائتلاف سعودی در یمن کشته شده اند. در سال ۲۰۱۶ میلادی بیش از ۳۶ مورد حمله تایید شده به مدارس و بیمارستان های یمن گزارش شده است.

ائتلاف سعودی سال گذشته نیز در فهرست سیاه سازمان ملل قرار گرفت ولی بعدا توسط بان کی من دبیر کل سابق سازمان ملل از این فهرست حذف شد تا این گزارش مورد بازنگری قرار گیرد.

در آن زمان منابع آگاه اعلام کردند که عربستان سعودی به دبیر کل سازمان ملل فشار آورده و تهدید کرده است که منابع مالی این سازمان را قطع خواهد کرد.

ائتلاف به رهبری عربستان سعودی از مارس ۲۰۱۵ میلادی تجاوز علیه خاک یمن را آغاز کرده است.

منبع: المنار

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.