معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه نوشت: مصافحه و معانقه خاص ظریف با وزیر امورخارجه ترکیه در پشت ستون های سعدآباد، گواه اهمیت سفر اردوغان به تهران است.

مصافحه و معانقه خاص ظریف با همتای ترک

به گزارش قدس آنلاین، حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقا وزارت امور خارجه پس از سفر رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به ایران و دیدار وی با مقامات عالی رتبه ایران، در صفحه مجازی خود با انتشار عکسی، آن تصویر را کامل ترین عکس از میان تصاویر منتشر شده از دیدار اردوغان با مقامات ایران دانست که می تواند بیانگر عمق روابط میان مسئولان دو کشور دانست.

متن نوشته جابری انصاری پیرامون آن عکس بدین شرح است:

« در میان تمام عکس هایی که امروز از مراسم استقبال روحانی از اردوغان منتشر شد، این عکس کامل ترین روایت از ماهیت این دیدارها بود. مصافحه و معانقه خاص ظریف با وزیر امورخارجه ترکیه در پشت ستون های سعدآباد، گواه حساسیت و اهمیت دومین سفر رییس جمهوری ترکیه به تهران در دوران ریاست جمهوری حسن روحانی است.

تغییر و تحولات منطقه و مساله اقلیم کردستان عراق اردوغان را برای به دست آوردن "یک نقشه راه" راهی تهران کرد، چرا که او پیش از سفر به تهران گفته بود: سفر من به ایران برای شرکت در یک نشست همکاری استراتژیک در سطح عالی خواهد بود. ما درباره مساله شمال عراق هم گفتگو خواهیم کرد و با یک نقشه راه جدی برمی‌گردیم.

ایران و ترکیه در مورد اقلیم کرستان عراق نگرانی‌ها و مواضع مشابهی دارند ولی در مورد موقعیت بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در آینده سیاسی آن کشور دارای اختلاف نظر هستند.
ترکیه تا کنون با متهم کردن بشار اسد به کشتار مردم کشورش، با ادامه حکومت او مخالفت و از گروهی از مخالفان مسلح او حمایت کرده در حالیکه تهران از متحدان اصلی و حامیان مالی و نظامی دولت بشار اسد بوده است و در جنگ داخلی سوریه به طور گسترده به او کمک می‌کند.
از طرفی دیگر همراهی رییس ستاد ارتش ترکیه در این سفر که در پاسخ به سفر سرلشگر باقری (رییس ستاد کل نیروهای مسلح کشور) به ترکیه انجام شده است، بر حساسیت و اهمیت حضور اردوغان در تهران افزوده است.

 یک عکاس خوب باید تغییر و تحولات رویدادها در حوزه ای که بیشترین حضور در آن را دارد خوب بداند، خوب بخواند، خوب بشنود و خوب ببیند.

یک عکاس خوب که در مراسم امروز حضور داشته است باید تمامی گفته های بالا را بداند تا بتواند عکسی بگیرد که حساسیت این دیدارها را منتقل کند، نه عکس های همیشگی و تشریفاتی از اسب ها، ادای احترام به پرچم ها، مصافحه ها و خنده های تکراری ... در این عکس به چهره ظریف نگاه کنید، به نگاهش، به دستانش که بازوان چاوش اوغلو را محکم در برگرفته است، به نحوه ایستادنش  همه چیز نشان از یک حرف مهمِ در گوشی دارد، شاید مذاکرات پشت پرده درست از همین جا شروع شده باشد.

القصه! امیر خلوصی عکاس این عکسِ خوب را از نزدیک نمی شناسم. اما بابت نگاه تیزبین و متفاوتش که منجر به ثبت این عکس شده است باید به او آفرین گفت.»

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.