وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی گفت: برای اینکه بتوانیم در کشور اشتغال ایجاد کنیم باید به مهارت آموزی توجه ویژه ای داشته باشیم.

ایجاد اشتغال با مهارت آموزی محقق می شود

به گزارش قدس آنلاین، علی ربیعی بعدازظهر پنجشنبه در مراسم کلنگ زنی ساخت مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه اظهار کرد: برای ایجاد اشتغال و توسعه آن در کشور راهی به جز مهارت آموزی وجود ندارد و باید به این امر توجه ویژه ای شود. 

وی افزود: یکی از برنامه های مهم ما در دولت دوازدهم این است که هر ایرانی حداقل یک مهارت را فرا گیرد تا بتواند از این طریق درآمد کسب کند و برای تحقق این مهم زیرساخت هایی از جمله ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه ای در شهرهای مختلف کشور دنبال می شود. 

وزیر تعاون،کار و رفاه  اجتماعی همچین به حمایت های مالی از پروژه های اشتغال زایی اشاره کرد و گفت: یکی از موضوعات مهمی که در این وزارتخانه دنبال می شود این است که اعتبارات یارانه ای به بخش اشتغال تخصیص یابد و با بانک ها نیز توافق هایی برای ارائه تسهیلات به متقاضیان انجام شده است.

ربیعی بیان کرد:توزیع اعتبارات اشتغال زایی به گونه ای است که برای شهرستان ها رقمی مشخص شده است تا بتوانند اقدامات لازم را در این حوزه به انجام رسانند.

شایان ذکر است مرکز آموزش فنی و حرفه ای تربت حیدریه  در زمینی به مساحت ۹ هزار مترمربع با زیربنای ۳ هزار و ۹۶۳ مترمربع در قالب هشت کارگاه آموزشی ساخته خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.