رئیس جمهور ترکیه در سخنانی گفت که این کشور در واکنش به همه‌پرسی جدایی کردستان عراق، مرزها و حریم هوایی خود را به روی این منطقه خواهد بست.

به گزارش قدس آنلاین، "رجب طیب اردوغان" رئیس جمهور ترکیه در کنفرانس خبری در آنکارا گفت: ترکیه مانعی در برابر هرج و مرج در این منطقه است اما برخی تلاش می کنند ترکیه را از داخل و خارج هدف قرار دهند. 

وی افزود: طرح کنونی تقسیم در سوریه و عراق بر مبنای مذهبی در راستای تلاش برای محاصره ترکیه است اما مرزها و حریم هوایی به زودی در شمال عراق بسته خواهد شد.

اردوغان گفت: اسرائیل و به همراه آن برخی از یهودیان از شمال عراق حمایت می کنند و رهبری شمال عراق با پرونده جدایی عاقلانه تعامل نکرده است.

وی افزود: تدابیر  علیه منطقه کردستان شمال عراق ، کردها را هدف قرار نداده است. همه پرسی در شمال عراق امنیت ما و امنیت کشورهای همسایه را  هدف قرار داده و همه پرسی یک رفتار کودکانه  است که مسئولان اداره شمال عراق مرتکب شدند.

اردوغان گفت دستان مسئولان اداره شمال عراق به خون آلوده است به گونه ای که خویش  را  به مثابه خنجری در دستان برخی طرفها علیه ما قرار داده اند.

رئیس جمهور ترکیه افزود: بین شبکه داعش و  افراد مسلح کرد تفاوتی وجود ندارد و به نبرد خود با تروریسم تا نابودی آخرین تروریست ادامه خواهیم داد.

وی گفت: ترکیه مرزهای خود را با شمال عراق خواهد بست و به زودی حریم هوایی خود را نیز در پاسخ به همه پرسی جدایی خواهد بست.

منبع: الجزیره

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.