رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ کارمزد ۶ الی ۱۴ درصد برای اشتغال روستاییان و مردم شهرهای کوچک در نظر گرفته شده است.

به گزارش قدس آنلاین، علی لاریجانی شامگاه پنج شنبه در مراسم یادواره شهدای شهرستان آباده تاکید کرد: کسانی که به دنبال دموکراسی لیبرال هستند اعتقاد دارند باید آزادی بیان و آزادی در اقتصاد به طور کامل وجود داشته باشد و به چیزی به عنوان عدالت اجتماعی توجه نمی‌کنند.

وی ادامه داد: می‌گویند هر کسی می‌تواند آزاد فکر کند و هیچ شخصی نباید در زندگی خصوصی آنان دخالت کند و بر این اساس گاهی به امر به معروف و نهی از منکر خرده می‌گیرند و می‌گویند این موضوع دخالت در زندگی خصوصی است که البته این‌طور نیست.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: جامعه ایده‌آل از نظر اسلام چند ستون دارد که یکی از آن ستون‌ها، ساکن شدن فرهنگ دینی بر مبنای توحیدی در یک جامعه است.

لاریجانی ادامه داد: در جامعه ایده‌آل اسلامی، روابط افراد با خانواده و شهروندان بر اساس اسلام است که البته این موضوع طبیعی به نظر می‌رسد که در جامعه اسلامی باید فرهنگ دینی عزیز باشد.

وی یادآور شد: در جامعه اسلامی به اقتصاد سالم توجه شده و در این راستا اقتصاد باید ثروت‌زا و زاینده باشد و مردم نقش مولد و فعال داشته باشند و همچنین ادامه راه شهدا، یکی از ارکان جامعه ایده‌آل است که بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، مردم با راهنمایی‌های امام(ره) این مشی را دنبال کردند و مسیر مجاهدت را برگزیدند.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: یکی دیگر از ارکان جامعه ایده‌آل، برخورداری از اقتصاد سالم است که باید با فکر جهادی همراه باشد.

لاریجانی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وضعیت اقتصادی کشور نیز گفت: برنامه هایی برای حمایت از کشاورزان مد نظر است و ۱۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات با نرخ کارمزد ۶ الی ۱۴ درصد برای اشتغال روستاییان و مردم شهرهای کوچک در نظر گرفته شده، چرا که اگر در روستاییان تامین نباشد شاهد افزایش مهاجرت خواهیم بود.

وی افزود: طرح هایی از جمله احداث گلخانه‌ها، تقویت بخش معدن، توسعه گردشگری می توانند از این تسهیلات استفاده کنند که البته ۱۰ درصد از منابع صندوق توسعه ملی نیز برای تقویت بخش صنعت در نظر گرفته شده که علاوه بر منابعی است که به طور ارزی می‌تواند در اختیار تولیدکنندگان قرار بگیرد.

در این یادواره کتاب «با کاروان آلاله‌ها» رونمایی شد.

منبع: خبرگزاری مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.