آستارا- فرماندار شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: طرح عملیات بهسازی راه جنگلی آبشار لاتون بزرگترین آبشار کشور اغاز شده است.

آغاز عملیات بهسازی راه جنگلی آبشار لاتون

به گزارش قدس آنلاین به نقل از فرمانداری آستارا، یونس رنجکش گفت: این عملیات همزمان با حضور مدیران کل میراث فرهنگی، محیط زیست و منابع طبیعی آغاز شده و فاز اول آن باید در دوماه آینده به بهره برداری برسد.

وی اضافه کرد: اجرای این طرح توسط اداره کل منابع طبیعی انجام می شود و در این زمینه سه میلیارد ریال اعتبار از سوی سازمان برنامه و بودجه گیلان اختصاص یافته است.

وی اظهار کرد : بهسازی این راه با توجه به حضور گردشگران نقش مهمی در رونق این منطقه دارد و آبشار لاتون یکی از جاذبه های بی نظیر طبیعی کشور است.

وی افزود: با توجه به برنامه ریزی های شهرستان در سال جاری برای بهره برداری صحیح از ظرفیت های گردشگری آستارا و در هماهنگی با منابع طبیعی استان و توجه ویژه سازمان برنامه و بودجه گیلان در این زمینه این طرح اجرایی شده است که در چند فاز عملیاتی می شود.

وی ایجاد راه مناسب دسترسی به آبشار با رعایت بافت طبیعی و بوم گردی در کنار ایجاد مراکز استراحتی و سرویس های بهداشتی و پارکینگ خودرو ها را از دیگر فازهای اجرایی این طرح عنوان کرد.

به گفته فرماندار آستارا توجه به ظرفیت های گردشگری بویژه موقعیت های طبیعی نقش مهمی در توسعه اقتصادی و رونق کسب و کار در کنار اثرات اجتماعی آن در منطقه دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.