یاسوج- روابط عمومی فرودگاه یاسوج در پاسخ به طرح برخی ابهامات و سوالات عده ای از مردم استان کهگیلویه و بویراحمد، پیرامون پروژه توسعه فرودگاه یاسوج اطلاعیه ای را صادر کرده است.

ابهامات پروژه طرح توسعه فرودگاه یاسوج پاسخ داده شد

به گزارش قدس آنلاین، روابط عمومی فرودگاه یاسوج اطلاعیه ای در پاسخ به طرح برخی ابهامات و سوالات عده ای از مردم شریف استان کهگیلویه و بویراحمد، پیرامون پروژه توسعه فرودگاه یاسوج، از آنجا که این فرودگاه مطابق با سیاق همیشگی پاسخگویی به مردم، صداقت را اصل اساسی و دانستن را حق طبیعی مردم می داند، لذا جهت روشن سازی اذهان مردم گرامی و ثبت در سوابق کاری مدیران این مجموعه و از آن فراتر، حافظه تاریخی مردم شریف این استان، موارد زیر را به استحضار می رساند:

- در باب اهمیت حمل و نقل هوایی برای توسعه ی یک منطقه همین بس که، حمل و نقل هوایی یکی از ۴ رکن اصلی توسعه در هر نقطه از دنیاست. بدون داشتن فرودگاه فعال، دسترسی و ورود و خروج سرمایه گذاران، کارآفرینان، نخبگان علمی، نخبگان پزشکی و ... میسر نخواهد بود و محدود ماندن و مهجور بودن تلاشهای مردم یک منطقه را در پی خواهد داشت. مطالعه و مشاهده ی نمونه های متعدد و مختلفی از جوامع در حال توسعه منطقه ای و فرا منطقه ای در دنیا از قبیل شهرهای دوردستی چون سیدنی و ولینگتون تا نمونه های نزدیکی همچون دوبی و دوحه موید این نکته است که کاتالیزور پیشرفت و توسعه در دنیای امروز، حمل و نقل هوایی است.

- فرودگاه یاسوج یک نهاد سیاسی و اجتماعی صرف نیست که با تغییر جهت وزش بادهای موسمی سیاسی، جناحی و طایفه ای، تغییر هدف عملیاتی دهد. فرودگاه یاسوج مانند همه فرودگاههای دیگر دنیا، مجموعه ای است تماما تخصصی که تقریبا تمامی امور آن دارای دستورالعملهای شفاف بین المللی و یا ملی است. چراکه تخطی از تخصص مداری و دیدگاه حرفه ای در صنعت هواپیمایی مترادف است با سوانحی که نه تنها بازتاب جهانی دارد که تا چندین نسل در اذهان مردم باقی خواهد ماند.

- همانگونه که در بند دوم به عرض مردم گرامی رساندیم، پروژه توسعه و بهسازی سطوح پروازی این فرودگاه، تصمیمی بود که در اوایل دهه ۹۰ شمسی در کارگروه ویژه ای متشکل از متخصصان سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، بررسی و گزارش نهایی ایشان که شامل مواردی بود ازجمله تقویت استحکام و افزایش طول باند برای پذیرش هواپیماهای بدنه ی متوسط، به تایید بالاترین مقامات تصمیم گیر وقت در صنعت هوانوردی رسید. سپس شرکت مشاور، وظیفه مطالعه و تهیه برنامه توسعه باند فرودگاه را برعهده گرفت. مناقصه در مقیاس ملی و با نظارت کامل نهادهای نظارتی، برگزار گردید و برنده آن در سال ۹۴ کار را آغاز نمود.

- مشخصاً، داشتن صلاحیتهای فنی و تخصصی مورد تایید اداره کل عمران وتوسعه شرکت فرودگاهها و ناوبری هوایی ایران، لازمه ورود به پروژه هایی از این دست می باشد و بالطبع آن دسته از کسانی که از همان سالها تا کنون بدون طی مراحل فنی و قانونی، به طرق مختلف با استفاده از رابطه، سفارش، پیشنهاد، فشار و ... سعی در انتفاع از این پروژه داشتند، تا کنون دلسرد مانده و به حول و قوه الهی تا پایان این پروژه مایوس خواهند ماند.

- بر هیچ متخصصی در امر توسعه پوشیده نیست که افزایش پروازها و ایجاد مقاصد جدید، لازمه توسعه حمل و نقل هوایی در این استان می باشد. این مورد از آنجا اهمیتی بیشتر پیدا خواهد کرد که دریابیم اشکال دیگر حمل و نقل در این استان دارای نواقص متعدد و کمبودهای فراوان می باشد که اغلب به دلیل اقلیم کوهستانی منطقه است. اما وظیفه هر فرودگاه در جهان ایجاد و نگهداری زیرساختهای برقراری حمل و نقل هوایی است و نه تمامی مراحل برقراری پرواز. اما وظیفه اجتماعی تک تک کارکنان و مدیران این فرودگاه بسیار فراتر از وظایف سازمانی ایشان بوده و در این راه در تمامی موارد دیگر الزامات برقراری پرواز اعم از جلسه با سرمایه گذاران و چارترکنندگان، جلسه با شرکت های هواپیمایی، کمک به مقامات استان در برقراری ارتباط با ایرلاین ها، کمک به مراکز جذب و افزایش مسافر، کمک به شرکت هواپیمایی فعال در استان در اطلاع رسانی و تداوم پرواز و بسیاری دیگر از اموری که کاملا خارج از تعهدات و وظایف سازمانی فرودگاهی می باشد که در این زمینه نه تنها منت و گله ای نیست که از افتخارات تک تک مدیران و کارکنان سابق و فعلی فرودگاه یاسوج است.

گرچه ناملایمات و دشواری های راه توسعه در کشور ما همواره فراوان بوده است اما در روزهای لغو پروازهای  فرودگاه به دلیل عملیات عمرانی، شنیدن اخبار ناگواری همچون، کمبود پزشک متخصص  و لغو عمل جراحی، افزایش سوانح در مسیرهای مواصلاتی به شیراز و اصفهان، معوق ماندن پروژه هایی به دلیل عدم حضور یک متخصص یا مسئول، لغو برخی کلاسها به دلیل عدم حضور استاد و... ما را بیش از پیش به ادامه مسیر توسعه این فرودگاه مصمم می سازد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.