بیرجند- مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان‌جنوبی از افتتاح نمایشگاه کتاب در ۱۷ مهرماه در خراسان جنوبی خبر داد.

نمایشگاه کتاب در خراسان جنوبی برپا می شود

به گزارش قدس آنلاین، احمد محبی صبح شنبه در نشست خبری پیرامون افتتاح نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی اظهار داشت: مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی دوشنبه ۱۷ مهرماه ساعت ۹ و نیم صبح در محل نمایشگاه‌های بین المللی استان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه این نمایشگاه با هدف دسترسی آسان مخاطب به کتاب و برآورده شدن نیاز اقشار مختلف از جمله دانشجویان و طلاب افتتاح می‌شود افزود: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، حمایت از ناشران، تلاش برای وارد کردن کتاب به سبد خانوار، صرفه‌جویی در وقت خریدار و برآورده کردن نیاز اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف برگزاری این نمایشگاه است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی بیان کرد: این نمایشگاه با حضور معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استاندار خراسان‌جنوبی افتتاح می‌شود و از ۱۷ لغایت  ۲۲ مهرماه همه روزه از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۲ برای بازدید علاقه‌مندان دایر است.

محبی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۹۰ ناشر مستقل، ۴۵ نمایندگی نشر، ۸ ناشر استانی و ۳۰ ناشر فروش متمرکز با بیش از ۲۸ هزار و ۴۸۴ عنوان کتاب حضور خواهند داشت تصریح کرد: از این تعداد ناشر ۱۹ ناشر کتب پزشکی، ۸ ناشر کتب حقوقی، ۴۵ ناشر کتب دانشگاهی،   ۷ ناشر زبان‌های خارجی، ۳۰ ناشر کمک آموزشی، ۸ ناشر کتب کشاورزی، ۱۰ ناشر کتب هنری و ۳۸ ناشر فروش متمرکز هستند.

وی از ثبت‌نام ۲۸۶ ناشر مستقل، ۱۹۵ ناشر به صورت اعطای نمایندگی و ۱۲ کتابفروشی در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی خبر داد و خاطرنشان کرد: در مجموع ۱۷۳ ناشر در نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی حضور دارند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی با بیان اینکه در راستای حمایت از کتابفروشی‌های استان، مانع حضور ناشرانی که در خراسان جنوبی نمایندگی دارند در این نمایشگاه شدیم یادآور شد: چراکه این اقدام مانع از متضرر شدن ناشران استان می‌شود.

محبی با اشاره به عرضه ۴۱ هزار و ۱۳۵ عنوان کتاب در نمایشگاه کتاب امسال اظهار داشت: این کتاب‌ها شامل یک هزار و ۲۰۰ عنوان فروش متمرکز، ۲ هزار و ۹۱۵ عنوان نمایندگی نشر و ۲۸ هزارو ۴۸۴ عنوان انتشارات مستقل است.

وی برگزاری نشست‌های تخصصی را از جمله برنامه‌های جانبی نمایشگاه کتاب دانست و افزود: همچنین نشست‌های تخصصی با حضور اساتید کشوری برگزار می‌شود و در مراسم افتتاح این نمایشگاه از آقای مهربان که در شهرستان طبس یک کتابخانه سیار راه‌اندازی کرده است و به روستاهای مختلف می‌رود تجلیل خواهد شد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌جنوبی از برگزاری یک غرفه ویژه کودک و نوجوان در این نمایشگاه خبر داد و گفت: استقرار قطار شادی، آموزش قصه‌گویی، شعرخوانی، نقالی و تعزیه با اجرای کودکان از جمله برنامه‌های این غرفه است.

محبی از سفر معاون وزیر فرهنگ و ارشاد به خراسان جنوبی خبر داد و گفت: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، دیدار با هنرمندان، دیدار با استاندار خراسان‌جنوبی و سفر به شهرستان سربیشه از جمله برنامه‌های سفر وی به خراسان جنوبی است.

وی اظهار داشت: نمایشگاه کتاب خراسان جنوبی با همکاری مؤسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور و وزرات متبوع برگزار می‌شود و کتب موجود در نمایشگاه با تخفیف ۳۰ درصدی به شهروندان عرضه می‌شود.

سرپرست اداره فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی نیز در این جلسه بیان کرد: در زمان برگزاری نمایشگاه‌ها یک نشست تخصصی کتابشناسی با حضور دکتر رفیعی پزشک خادم فرهنگ برگزار می‌شود.

مصطفی شفایی با بیان اینکه سیاست وزارت فرهنگ و ارشاد بر این است که نمایشگاه به فروشگاه بزرگ کتاب تبدیل نشود.

وی با بیان اینکه هر شب در نمایشگاه کتاب، برنامه پاتوق کتاب با محوریت نقد و بررسی کتاب و نشست با نویسندگان داخل و خارج استان برگزارمی‌شود گفت: مدارس، دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه به صورت دریافت حواله می‌توانند از تخفیفات در نظر گرفته شده برای نمایشگاه استفاده کنند.

سرپرست اداره فرهنگی فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه در بحث فروش بن تدابیری اندیشیده شده است که بانک شهر بانک عامل نمایشگاه خواهد بود افزود: علاوه بر بحث پیش فروش بن خرید در زمان نمایشگاه نیز فروش بن انجام خواهد شد.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.