یک مقام ارشد سازمان ملل بر این باور است که طرح بنگلادش برای ساخت بزرگترین اردوگاه آوارگان برای ۸۰۰ هزار مسلمان روهینگیا، خطرناک است.

هشدار سازمان ملل نسبت به طرح بنگلادش برای احداث اردوگاه بزرگ آوارگان روهینگیا

به گزارش قدس آنلاین، روبرت واتکینز هماهنگ کننده امور سازمان ملل در داکا در سخنانی تاکید کرد: طرح بنگلادش با هدف احداث بزرگترین اردوگاه آوارگان جهان برای ۸۰۰ هزار مسلمان روهینگیا خطرناک است چون جمعیت بیش از حد این اردوگاه می تواند خطر گسترش سریع بیماری های مرگبار را به شدت افزایش دهد.

ورود بیش از ۵۰۰ هزار آواره روهینگیا از زمان آغاز موج تازه خشونت ها در ۲۵ اوت فشار زیادی را به اردوگاه های فعلی آوارگان وارد آورده است. مقام های بنگلادش قصد دارند اردوگاه فعلی در منطقه کوتوپالونگ در نزدیکی شهر مرزی کاکس بازار را گسترش دهند تا همه اوارگان روهینگیا را در این اردوگاه مستقر کنند.

ولی روبرت واتکینز ضمن مخالفت با این طرح، تصریح کرد: بنگلادش باید به جای این اقدام، به دنبال مکان های جدیدی برای احداث اردوگاه های بیشتر باشد. زمانی که شما تعداد بسیار زیادی از مردم را در یک منطقه خیلی کوچک متمرکز کنید، به خصوص افرادی که به شدت در برابر بیماری ها آسیب پذیر هستند، این مساله خطرناک است.

وی در ادامه گفت: این احتمال بسیار زیاد است که بیماری های واگیردار به سرعت در چنین مکان هایی گسترش پیدا می کند. این بسیار ساده تر خواهد بود تا افراد و اوضاع سلامتی و بهداشتی و شرایط امنیتی آنها را در چندین اردوگاه به جای یک اردوگاه مدیریت کرد.

به درخواست دولت بنگلادش، سازمان بین المللی مهاجرت موافقت کرده است تا فعالیت نهادهای امدادرسان را هماهنگ کند و به ایجاد سرپناه ها در اردوگاه های جدید کمک نماید.

این اردوگاه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ هکتار در کنار اردوگاه فعلی کوتوپالونگ احداث خواهد شد و برای آوارگان جدید روهینگیا خواهد بود که وارد بنگلادش می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.