رئیس سازمان بسیج رسانه در گفتگویی تفصیلی در مورد آخرین فعالیتهای این سازمان در مورد پیگیری موارد صنفی خبرنگاران، افزایش اعضا، آموزشهای حرفه‌ای، کمک به خبرنگاران اعزامی به مراسم پیاده‌روی اربعین و مشکلات حرفه‌ای و صنفی خبرنگاران جزئیاتی را مطرح کرد.

آماده سازی تجهیزات حرفه‌ای برای خبرنگاران اعزامی اربعین/ بسیج رسانه ۱۰ هزار تایی شد/ امیدی به معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد نداریم

مسعود بصیری با اشاره به برخی تسهیلاتی که سازمان بسیج رسانه‌ها به اعضای این سازمان ارائه می‌دهد گفت: ظرف ۳ سال گذشته در حوزه اربعین سعی کردیم امور را برای اعضای بسیج رسانه، مسافرت و حضور آنها را تسهیل کنیم تا برای حضور در کشور عراق و پوشش مراسم اربعین مشکلی نداشته باشند.

وی افزود: در سال اول ارائه خدمات سازمان بسیج رسانه در این امور، کاروانی ۸۰ نفره را با همه مسئولیت‌ها و به مراسم اربعین عراق اعزام کردیم اما از سال گذشته (سال ۹۵) بنای کار و سیاست خود را تسهیل امور برای حضور خبرنگاران در ایام اربعین قرار دادیم، به طوری که ارائه تسهیلات مالی و تخفیفات مختلف نظیر هزینه رفت و برگشت سفر و اقامت در شهرهای کربلا، بین راه و نجف بخشی از آنها بود که در این بین  ۲ اقامتگاه و موکب در بین راه کربلا و نجف در اختیار داشتیم.

اعلام موکب‌های بسیج رسانه‌ در اربعین

رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: امسال در این موکب‌ها تجهیزات حرفه‌ای‌تر ارسال خبر قرار داده می‌شود که شامل یک استودیوی کامل خبری با تمام تجهیزات و سیستم‌های ارسال و دریافت برای خبرنگاران تلویزیونی و همچنین اینترنت پرسرعت برای اهالی رسانه در حوزه مکتوب و یا فضای مجازی بخشی دیگری از خدمات ارائه شده خواهد بود، البته سال گذشته هم این امکانات وجود داشت. اما سال جاری محیط فیزیکی این استودیو و موکب را از یکدیگر جدا خواهیم کرد تا محل رفت و آمد و استراحت خبرنگاران بهتر باشد.

وی در توضیح بیشتر افزود: عمود ۸۲۸ و عمود ۷۹۵ یعنی موکبهای صاحب‌الزمان(عج) و علی‌بن موسی‌الرضا(ع) متعلق به اصحاب رسانه است.

بصیری گفت: با وجود تمام امکاناتی که در این محل‌ها در نظر گرفته‌ایم، اما می‌دانیم که خبرنگاران در یک محل ثابت باقی نمانده و سعی می‌کنند مسیر نجف به کربلا را پوشش خبری دهند،   البته ماهیت کار خبرنگاری همین است.  

نصب تجهیزات حرفه‌ای خبری در موکب‌های بسیج رسانه

وی گفت: در نظر داریم در ابتدای ایام عملیات اربعین نقشه و مسیر حرکت را در اختیار خبرنگاران قرار دهیم همچنین تسهیلاتی مانند چند اتوبوس هم برای سفر خبرنگاران و اهالی رسانه در نظر خواهیم گرفت تا آنها را به مرزهای خروجی از کشور مشایعت کرده و در خارج از مرز هم هماهنگی‌های لازم با طرف عراقی برای حمل و نقل آنها انجام شود.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: امسال پشتیبانی بیشتری از اعضای سازمان بسیج رسانه در استان‌های جنوبی کشور برای عزیمت به مرز شلمچه انجام خواهیم داد تا در مراسم و راهپیمایی اربعین حضور جدی‌تری داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: با هماهنگی به وجود آمده با یکی از شرکت‌های تأمین کننده تجهیزات خبری و دوربین‌ها معایب امکانات اصحاب رسانه در همان موکب رفع خواهیم کرد.

بصیری گفت:‌ عکاسان حاضر در راهپیمایی اربعین می‌توانند در مسابقه ویژه ایام اربعین شرکت کنند ضمن اینکه مسابقه جداگانه‌ای هم ویژه عکاسی با تلفن همراه خواهیم داشت.

عبور تعداد اعضای بسیج رسانه از مرز ۱۰ هزار نفر 

وی افزود: تلاش داریم تا در زمینه تسهیل امور، پوشش هزینه‌های ویزا و پاسپورت را پیگیری کنیم که البته این امر مستلزم برخی هماهنگی‌های دیپلماتیک است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خاطرنشان کرد: موکب‌های در نظر گرفته شده در مسیر نجف به کربلا برای اهالی رسانه و همچنین جهت تجدید قوا، پذیرایی، حمام و تعمیرات لوازم آنها است.

بصیری با بیان اینکه بسیج رسانه مفتخر است اعضایش در چند روز اخیر از مرز ۱۰ هزار نفر در سراسر کشور فراتر رفته است گفت: فقط ۱۵۰۰ نفر از اعضای سازمان بسیج رسانه در تهران هستند.

وی تصریح کرد: هر جریان خبری و رسانه‌ای که ذیل چتر انقلاب قرار دارد و از دستگاه‌های قانونی در جمهوری اسلامی ایران مجوز انتشار داشته باشد می‌تواند عضو بسیج رسانه باشد. ضمن اینکه بسیج رسانه متعلق به جناح خاصی نیست چرا که بسیج متعلق به جناحی نیست لذا هیچ کس نمی‌تواند بسیج را متعلق به خود بداند. همچنین آنهایی که به بسیج افتخار می‌کنند باید خود را جزیی از بسیج و عضو آن بدانند.

وجود ۱۴۰ دفتر و کانون شهرستانی و استانی بسیج رسانه

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: همه ۱۰ هزار عضو بسیج رسانه کارت عضویت داشته و ساماندهی شده‌اند به طوری که ۱۴۰ کانون شهرستانی مختلف در این خصوص سازماندهی شده و در ۱۳۰ شهر مختلف دفتر و کانون داریم.

بصیری گفت: انجمن عکاسان، انجمن سیاسی‌نویسان، انجمن ورزشی‌نویسان، بخشی از کانون‌های اصلی سازمان بسیج رسانه بوده و سازماندهی شده‌اند.

وی گفت:‌ در برخی روزنامه‌ها و خبرگزاری‌ها دفاتر کانون بسیج رسانه داریم و مسئولان آن هم توسط همان روزنامه و رسانه معرفی می‌شوند، ضمن اینکه این در حالی است که اعضای بسیج رسانه با حداقل امکانات و تسهیلات عضو این سازمان می‌شوند.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه باید تبلیغات بیشتری برای ظهور و بروز سازمان بسیج رسانه صورت گیرد، گفت: خبرنگاران مانند سنگرسازان بی‌سنگر در ایام ۸ سال دفاع مقدس هستند به طوری که برای همه مادر هستند اما برای خودشان زن‌بابا!

نبود نظام صنفی خبرنگاری بدون گرایش صنفی و سیاسی در کشور

بصیری گفت: خبرنگاران آنقدر مشغول موضوعات خبری سیاسی، اجتماعی، ورزشی، هنری و انواع و اقسام اتفاقات روزمره هستند که وقت رسیدگی به رفع مشکلات خود را ندارند. در حقیقت خبرنگاران مانند مادری هستند که ۳۰ تا ۴۰ سال فرزندش را با مشقت‌های بسیار بزرگ کرده و بعد به یکباره متوجه می‌شود که موهایشان سفید، جسم‌شان پیر و از دست رفته است.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه خبرنگاران در تشکیلات صنفی ضعیف هستند به همین دلیل بروز و ظهور شخصی، ارگانی و سازماندهی شده و صنفی بسیار کمی دارند. ضمن اینکه آنجایی که صنف تشکیل می‌دهند تا با اقدامات واحد مشکل را رفع کنند به دلیل گرایش‌های سیاسی و حزبی نمی‌توانند اتحاد خود را حفظ کنند.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود: یکی از مهم‌ترین اولیت‌هایی که سازمان بسیج رسانه در نظر گرفته حمایت از حرکت‌های صنفی مشروع و قانونی خبرنگاران و همچنین تلاش برای رفع مشکلات آنها است.

رایزنی  در مجلس برای تصویب قانون جامع رسانه و نظام صنفی

بصیری گفت: یکی از جدی‌ترین کارها در سازمان بسیج رسانه پیگیری مطالبات خبرنگاران در مجلس شورای اسلامی است و این کار ضمن رایزنی با کمیسیون‌های مختلف و به ویژه کمیسیون فرهنگی و برخی نمایندگان فعال پیگیری می‌شود که در این زمینه می‌توان به رایزنی با حجت‌الاسلام پژمان‌فر و احسان قاضی‌زاده هاشمی اشاره کرد. ضمن اینکه به دلیل پیگیری آنها جهت تصویب نظام صنفی و رسانه‌ای تشکر می‌کنم.

وی اظهار امیدواری کرد: هر چه سریعتر قانون جامع رسانه و نظام صنفی خبرنگاران در مجلس به تصویب برسد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: به صورت مفصل رایزنی‌ و گفت‌وگوهایی با اعضای ذی‌نفوذ در مجلس شورای اسلامی برای رؤیت پیشنهادهای مختلف سازمان بسیج رسانه داشته‌ایم و امیدواریم ان‌شاءالله هرچه سریع‌تر این موضوع به سامان برسد.

بصیری تصریح کرد: گروه‌های جهادی زیادی از سوی سازمان بسیج رسانه به مناطق مختلف کشور اعزام می‌شوند که پوشش خبری و اقدامات جهادی و فعالیت‌های محرومیت‌زدایی آنها مانند دیوارکشی، مسجدسازی، ساخت خانه، آسفالت و خیابان‌کشی بخشی از خدمات این گروه‌هاست. این در حالی است که این افراد به دلیل حیای فراوان حتی خبر اقدامات خود را هم رسانه‌ای نمی‌کنند.

عزیمت هزار خبرنگار به تهران برای افزایش دانش رسانه‌ای 

وی گفت: سال گذشته نزدیک به هزار نفر از خبرنگاران سراسر کشور به تهران اعزام شدند تا از رسانه‌های معتبر کشور جهت تقویت حوزه اطلاع‌رسانی و دانش رسانه‌یشان بازدید کنند که این کار به خوبی انجام شد. هدف ما از این کار افزایش دانش رسانه‌ای آنها بود ضمن اینکه با اساتید بزرگ این حوزه مانند حسین شریعتمداری و اساتید حوزه و دانشگاه مانند حجت‌الاسلام پناهیان که استاد قشر سازمان بسیج رسانه است دیدارهایی هم داشتند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت:‌ تا کنون تلاش زیادی برای اعزام خبرنگاران عضو سازمان بسیج رسانه به کشورهای حوزه مقاومت انجام داده‌ و این کار را ادامه خواهیم داد ضمن اینکه مشکلی در این خصوص وجود ندارد اما چون خطرات این سفر زیاد است باید هماهنگی‌های خاصی را انجام دهیم.  

بصیری گفت: هر کسی که درخواست اعزام به کشورهای حوزه مقاومت داشته باشد را پیگیری کرده‌ایم اما این را هم بگویم که ما مسئول هماهنگ‌کننده این اعزام‌ها نیستیم و سازمان بسیج رسانه فقط می‌کوشد مسیر اعزام را تسهیل و کمک‌ حال دیگر نهادها، مسئولان و متولیان امر باشد.

انتظار و امیدی از معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد ندارم!

وی با ذکر یاد و خاطره‌ای از اسماعیل محرابی مدیرکل مطبوعات داخلی وزارت ارشاد از همکاری‌های وی با سازمان بسیج رسانه تشکر کرد و گفت: با آنکه رایزنی‌هایی با حسین انتظامی معاون مطبوعاتی وزارت ارشاد داشته‌ام اما خیلی انتظار و امیدی به اقدامات وی ندارم. این در حالی است که وی اقدامات معیشتی و کاری خاصی را برای خبرنگاران انجام نداده که من هم بگویم کمک‌هایی به سازمان بسیج رسانه کرده است.

رئیس سازمان بسیج رسانه خاطرنشان کرد: تنها انتظار ما از وزارت ارشاد آن است که اقداماتش را برای خبرنگاران تقویت کند. در حالی که این عملکرد تاکنون بسیار ضعیف بوده است. ضمن اینکه موضوع خبرنگاران هم در دستور کار جدی وزارت ارشاد قرار ندارد و همچنان تکلیف دادگاه‌ها در قبال رسیدگی به پرونده‌های مطبوعاتی مشخص نیست در حالی که در برخی شهرستان‌ها صدور حکم شلاق و زندان برای خبرنگاران وجود دارد.

بصیری اظهار داشت: هم‌اکنون نظام پزشکی، نظام روان‌شناسی و نظام مهندسی به صورت اختصاصی وجود دارد اما فکر و اندیشه آنهایی که با قلم خود برای مردم می‌نویسند هیچ‌گونه نظام‌نامه مشخصی ندارد لذا توقع کارهای اساسی از خبرنگاران بیشتر از سوی خودشان است تا وزارت ارشاد.

انتقاد از عدم رفع مشکل بیمه خبرنگاران و یا وام‌های ویژه اصحاب رسانه

وی افزود: متأسفانه هر کسی می‌تواند با طی کردن و یا طی نکردن آموزش لازم و با داشتن یک کارت، خبرنگار شود. این در حالی است که برخی اوقات نیروهایی در رسانه‌های کشورمان آموزش دیده و تربیت شده‌اند که در رسانه‌های خارجی قلم می‌زنند و در نهایت هم به آنجا مهاجرت کرده و به کشورشان و آرمان‌های دینی و ملی خود پشت می‌کنند و وطن را زیرپا می‌گذارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت: انتقاد شدیدی به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه در دولت یازدهم که محل رفت و آمد زیادی از افراد بود، وجود دارد چرا که به هیچ وجه مشخص نیست چرا تاکنون مشکل بیمه خبرنگاران و یا وام‌های ویژه اصحاب رسانه و یا صندوق حمایت از خبرنگاران حل نشده است.

بصیری تصریح کرد: با آنکه آمارهایی از سوی دولت ارائه می‌شود اما ما با مراجعات بسیار زیادی از اهالی رسانه در خصوص عدم رفع مشکلات‌شان در بخش‌های مختلف مواجه هستیم.

عجیب بودن جفای رسانه‌ها در حق خبرنگاران 

وی در توضیح بیشتر این موضوع گفت: متأسفانه برخی رسانه‌های در اختصاص بیمه خبرنگاران در حق آنها سهل‌انگاری می‌کنند و برخی رسانه‌ها هم بیمه‌های خبرنگاران خود را غیرخبرنگاری تأیید می‌کنند در حالی که فشار کار رسانه‌ای خبرنگاران بسیار زیاد است و حتی برخی از آنها امیدی به عمر زیاد ندارند.

رئیس سازمان بسیج رسانه ادامه داد: در پژوهش‌های پزشکی انجام شده توسط سازمان بسیج رسانه مشخص شد که خبرنگاران در درازمدت دچار بیماری‌های مختلف ستون فقرات و دیسک‌های مختلف گردن، کمر و مشکلات روحی هستند.

بصیری تصریح کرد: متأسفانه اکثر پیشکسوت‌های عرصه خبرنگاری و اصحاب رسانه به مرگ عادی فوت نمی‌کنند چرا که یا سکته کرده و یا سرطان می‌گیرند. ضمن اینکه بیمه‌های آنها هم پوشش و حمایت خوبی ندارد به همین دلیل برایم عجیب است چرا رسانه‌ها در حق نیروهای خود چنین جفایی می‌کنند و نیروهای حق‌التحریر را بدون بیمه رها می‌کنند؟

بی‌سروسامان بودن ورود و خروج خبرنگاران در رسانه‌های ایران

وی گفت: در حال حاضر ورود و خروج خبرنگاران به عرصه رسانه بی‌سروسامان است و حتی بین ورود و خروج هم هیچ متولی وجود ندارد و نمی‌توانیم از پاسخگویی به این قضیه فرار کنیم.

رئیس سازمان بسیج رسانه خاطرنشان کرد: رسانه‌ها باید پاسخگوی اقداماتشان باشند.

بصیری گفت: همه جای دنیا برای سرپا نگه داشتن رسانه‌های خود یارانه می‌دهند و یا اوضاع و احوال اقتصادی‌شان آنقدر مناسب است که آن رسانه مشکلی ندارد در حالی که چنین موضوعی در ایران مصداق ندارد.

وی اظهار امیدواری کرد: وزارت فرهنگ و ارشاد آنقدری که به برگزاری کنسرت‌ها اهمیت می‌دهد برای خبرنگاران و اصحاب رسانه هم ارزش قائل شود.

دیکتاتورها به خبرنگاران توهین می‌کنند

رئیس سازمان بسیج رسانه تصریح کرد: به هیچ وجه معتقد نیستم که خبرنگار معصوم است و تمام کارهای او قابلیت حمایت و پشتیبانی دارد اما این را هم می‌دانم که خبرنگار رکن جدی دموکراسی و آزادی و همچنین ایجادکننده فرصت و شرایط و هموار کننده راه برای مدیران است.

بصیری افزود: بازیگری که به خبرنگار توهین می‌کند باید بداند اگر آن خبرنگار نبود قطعاً بر روی صحنه باید برای دیکتاتورها نمایش ایجاد می‌کرد لذا این خبرنگار بوده که شرایط را طوری برای بازیگر فراهم کرده که وی به شهرت رسیده است.

وی اظهار داشت: اگر خبرنگاران در انتشار اخبار حوزه مدیریتی و وزارتی یک فرد قلم نمی‌زدند آن مسئول باید برای دیکتاتورها خوش رقصی می‌کرد و از سوی دیکتاتورها مورد ظلم قرار می‌گرفت.

برخورد با خبرنگار برخورد یا آزادی است 

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت:‌ خبرنگار پیامبر حقیقت در جامعه است و اوست که هم به مسئول و مدیر اجازه می‌دهد به شهرت برسد و دیده شود و هم مردم با دیدن عملکرد آن مجدداً به وی رأی دهند.

بصیری خاطرنشان کرد: این ظلم است که مدیری هر جا نیاز به دیده شدن پیدا کرد از خبرنگار استفاده کند و هرجایی که مورد سؤال واقع شد عصبانی شده و با اصحاب رسانه برخورد کند.

وی افزود: برخورد با خبرنگاران برخورد با آزادی و دموکراسی است و خبرنگار می‌تواند براساس حقش و براساس نظریه‌های غربی و اسلامی از مسئول سؤال کند و اگر آن مدیر پاسخی نداشت می‌تواند بگوید حضور ذهن ندارم و بعداً پاسخ شما را می‌دهم و گرنه توهین به هر دلیلی به خبرنگار توهین به همه مردم است چرا که خبرنگار نماینده افکار عمومی است.

سکوت در برابر توهین مدیران به خبرنگار ظلم دیگری است

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت:‌ خبرنگاران در هنگام برخورد مسئولان با آنها حین انجام وظیفه رسانه‌ایشان، متأسفانه از هم طیفی‌های خود حمایت نکرده و گرایش‌های حزبی را در قضیه دخیل کرده و آنرا سیاسی می‌کنند. البته حداقل ممکن آن است که جناح‌های سیاسی مقابل و مخالف هم سکوت نکنند.

بصیری ادامه داد: وقتی در برابر ظلم سکوت شود معنایش حمایت است نه سکوت در برابر اتفاق. چرا که روزی فرا می‌رسد که نیازمند حمایت دیگران باشی اما به یکباره می‌بینی که تنها هستی.

وی افزود: در مسائل صنفی باید خبرنگاران پشتیبان یکدیگر باشند و مسئولانی که نمی‌توانند پاسخ سؤال خبرنگاران را بدهند بهتر است مسئولیت را به دیگری بسپارند ضمن اینکه افراد متکبر هم شایستگی پذیرش مسئولیت در دولت اسلامی ندارند.

سوال کردن حق اصحاب رسانه‌ است

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت:‌ هر مسئولی در جوامع غربی که اگر رفتار برخی مسئولین کشورمان مانند وزیر بهداشت را با خبرنگاران انجام می‌داد، حتماً باید استعفا می‌داد اما متأسفانه نمایندگان مجلس هم رأی بالایی به وی دادند.

بصیری گفت: خبرنگار حق دارد از وزیر بهداشت سؤال کند با ۴ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان پول حوزه پزشکی چه کرده است؟ چرا طب سنتی در کشور پا نمی‌گیرد؟ چرا دستمزد پزشکان اینقدر بالا است؟ چرا حذف زیرمیزی‌های حوزه پزشکی اجرایی نشده است؟ چرا وزیر بهداشت پروژه‌ای را افتتاح می‌کند اما این افتتاح صوری است؟ چرا به جای پیشگیری به سراغ درمان رفته است؟ چرا به جای تولید دارو و تکنولوژی به سراغ واردات آن رفته است؟

وی افزود: کار قرارگاه فضای مجازی بسیج در حوزه محتوا، انتشار و حمایت از رسانه‌های حاضر در جبهه انقلاب است اما سازمان بسیج رسانه تسهیل‌کننده ارتباطات خبرنگاران فارغ از گرایشات حزبی و گروهی است.

برگزاری ۶۰ هزار نفر ساعت آموزش سواد رسانه ویژه خانواده‌ها 

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت:‌ امسال ۶۰ هزار نفر ساعت تاکنون آموزش سواد رسانه ویژه خانواده‌ها را برگزار کرده‌ایم، این در حالی است که ۱۰ هزار عضو سازمان بسیج رسانه داریم و آموزش کل این تعداد پروسه‌ای ۴ تا ۵ ساله است.

بصیری تصریح کرد:‌ در حوزه خبر، خبرنویسی، سواد رسانه‌ای، شیوه‌های نفوذ و اقناع افکار عمومی ۲۵۰۰ نفر آموزش کوتاه، مدت، میان‌مدت و بلندمدت لازم را دیده‌اند البته امسال هم ۱۵۰۰ نفر دیگر آموزش خواهند دید.

وی گفت: طبق سامانه وزارت ارشاد ۲۴ هزار خبرنگار ثبت شده در کشور وجود دارد شاید به همین میزان هم خبرنگار ثبت‌نام نشده داریم.

رئیس سازمان بسیج رسانه افزود:‌ دوره تربیت مربی، آموزش‌های عکاسی و خبرنگاری و تربیت مربی سواد رسانه‌ای توسط سازمان بسیج رسانه در سال‌های اخیر برگزار شده است.

خدمات ۴۸ گروه جهادی عضو بسیج رسانه 

بصیری گفت: هم‌اکنون ۴۸ گروه ثبت شده جهادی در اقصی نقاط مختلف کشور مشغول فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: سال گذشته ۱۳ هزار اثر به جشنواره ابوذر ارسال شده و امسال هم تاکنون ۸ هزار اثر به دبیرخانه رسیده و پیش بینی‌ می‌کنیم تا زمان برگزاری اختتامیه یعنی دی‌ماه این تعداد به ۲۰ هزار اثر برسد. ضمن اینکه جشنواره اقتصاد مقاومتی هم برگزار خواهیم کرد.

رئیس سازمان بسیج رسانه گفت:‌ خیلی از فیلم‌های کوتاه و پادکست‌های منتشر شده در فضای مجازی توسط اعضای سازمان بسیج رسانه و خبرنگاران این حوزه است در حالی که حتی لوگو و نام سازمان بسیج رسانه را درج نمی‌کنیم.

اعزام ۲۴ کاروان بسیج رسانه به راهیان نور در سال گذشته

بصیری تصریح کرد: ۲۴ کاروان راهیان نور با حمایت سازمان بسیج رسانه به مناطق عملیاتی غرب و جنوب کشور اعزام شده‌اند و امسال هم تاکنون ۱۰ کاروان به این سفر معنوی عزیمت کرده‌اند.

وی اظهار داشت: ۱۴۰ دفتر و کانون سازمان بسیج رسانه در ۳۲ استان کشور فعال هستند ضمن اینکه استاد قشر آنها حجت‌اسلام پناهیان است. این در حالی است که این سازمان نوپا تنها ۴ سال سابقه فعالیت دارد.

رئیس سازمان بسیج رسانه با بیان اینکه کمبود تقوای رسانه‌ای در کشور قطعاً در آینده ما را دچار مشکل خواهد کرد، گفت: به نظر می‌رسد اولویت اصلی در کشور تغییر پیدا کرده و رسانه‌ها به شدت حزبی و سیاسی شده‌اند. ضمن اینکه خبرنگاران سیاسی‌کار شده و گرایشات شخصی دارند.

بصیری در پایان افزود: هر ساله در نمایشگاه مطبوعات حضور داریم و مراجعات زیاد و ثبت‌نام‌های خوبی در این نمایشگاه از بین حاضرین صورت می‌گیرد.

منبع: خبرگزاری فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.