ایلام – مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام گفت: پیش می شود در ایام اربعین، روزانه ۴ هزار دستگاه اتوبوس در ایلام تردد کنند.

تردد روزانه ۴ هزار دستگاه اتوبوس از ایلام در ایام اربعین

نوراله دلخواه در گفتگو با قدس آنلاین با بیان اینکه در سال گذشته در زمان پیک تردد زائران، روزانه سه هزار و ۳۰۰ دستگاه اتوبوس از ایلام تردد می کردند، اظهارداشت: پیش بینی می شود که در ایام اربعین امسال، روزانه حدود ۴ هزار دستگاه اتوبوس در ایلام تردد داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه آمادگی برای افزایش ۲۰ درصدی تردد زائران وجود دارد، افزود: در همین راستا استان های همدان، قزوین، تهران، سمنان، گیلان، مرکزی، گلستان و ... بعنوان استان معین هماهنگ شده که در صورت نیاز به یاری استان ایلام خواهند آمد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان ایلام با اشاره به وضعیت جاده ایلام – مهران، خاطرنشان ساخت: پیمانکار مربوطه قول داده که این مسیر را تا قبل از اربعین آماده کرده و در نقاطی که احتمالا آماده بهره برداری نباشد، یک لایه آسفالت برای تسهیل در تردد به صورت موقت پخش شود تا بعد از ایام اربعین و کاهش ترافیک، بصورت استاندارد پروژه تکمیل و به بهره برداری برسد.

نوراله دلخواه همچنین به تجهیز مسیرهای فرعی و جایگزین دسترسی به شهرستان مهران اشاره کرد و بیان داشت: جاده قدیم ایلام – صالح آباد از سمت شهرک شهید کشوری (سرطاف) در حال رگلاژ و نصب علائم و تابلوهای راهداری است و علاوه بر این کار بهسازی مسیر ایلام – ملکشاهی – مهران نیز در دست اجراست.

وی با بیان اینکه نصب پل روستای بان رحمان در مسیر ملکشاهی – مهران در دستور کار قرار دارد، تصریح کرد: خط کشی مسیرهای مواصلاتی و نصب تابلوهای علائم راهنمایی و رانندگی، نصب گاردریل و همچنین خاک ریزی در شانه های خاکی جاده ها از دیگر اقداماتی است که تا قبل از کنگره عظیم اربعین در جاده های ایلام اجرا می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.