بجنورد- معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی گفت: براساس آمار تعداد معلولیت های ناشی از تصادفات و کشته های ناشی از تصادفات با تعداد جانبازان ۸ سال جنگ تحمیلی برابری می کند که این آمار خیلی نگران کننده است.

تعداد معلولیت های تصادفات جاده ای با تعداد جانبازان ۸ سال جنگ تحمیلی برابر است

به گزارش قدس آنلاین، مهرداد ابراهیمی، در همایش همیاران پلیس و فرهنگ یاران ترافیک و راهوران مهر و تجلیل از نمونه های ترافیکی اظهارکرد: فعالیت های نیروی انتظامی در راستای اهداف نظام جمهوری اسلامی ایران منجر به ایجاد فضایی توام با آرامش،مشارکت حداکثری شهروندان در راستای همبستگی و قانون مداری و امنیت در کشور شده است.

وی بخش عظیمی از امنیت کشور را مرهون تلاش های بی وقفه، بی دریغ و رشادت های نیروی انتظامی دانست و افزود: نیروی انتظامی همواره اخلاق مداری،دین داری،قانون گرایی و مردم داری را سرلوحه اقدامات خود قرار داده است.

ابراهیمی به شعار هفته نیروی انتظامی تحت عنوان « پلیس برای امنیت و امنیت برای همه » اشاره کرد وگفت: این شعار به خوبی تجلی گر گستردگی ماموریت ها و اهمیت کار پلیس است.

وی نیروی انتظامی را از مهمترین ارکان نظام یاد کرد و اظهار کرد: پلیس بزرگترین زمینه ساز امنیت پایدار و همه جانبه در جامعه است.

وی افزود: همچنین پلیس بزرگترین تسهیل گر رشد و پیشرفت سرمایه گذاری اقتصادی درکشور است.

معاون سیاسی امنیتی استاندار خراسان شمالی بیان داشت: در دولت های گذشته ایران بزرگترین وارد کننده گندم دنیا بود و هم اکنون نیز بیشترین کشته ها و تصادفات جاده ای را دارد.

وی افزود: ولی امروز خوشبختانه در گندم به خودکفایی رسیدیم و صادرات گندم داریم ودر مبحث تصادفات جاده ها و ایمنی راه ها نیز حداکثر تلاش ها را انجام دادیم ولی این تلاش ها کافی نیست.

ابراهیمی اظهار کرد: زمانی که یک نفر در جاده ها کشته می شود خسارات مالی آن برابر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است و خسارت روحی واجتماعی آن نیز غیر قابل جبران است.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار خراسان شمالی اظهار کرد: براساس آمار تعداد معلولیت های ناشی از تصادفات وتعداد کشته های ناشی از تصادفات با تعداد جانبازان ۸ سال جنگ تحمیلی برابری می کند و این آمار خیلی نگران کننده است.

وی بخشی از این آمار را مربوط به خطای انسانی،راه ها،خودروهای غیر استاندارد و...عنوان کرد.

وی افزود: در این راستا بایستی با کار ارشادی، تبلیغی و راهنمایی مردم بتوانیم اقداماتی انجام دهیم تا از آمار خانواده های مصیبت دیده کاسته شود.

ابراهیمی در مبحث حقوق شهروندی اولین مسئله را رعایت احترام به قانون اعلام کرد تا شاهد کمترین دعوایی و شکایات در جامعه باشیم.

سردار مظاهری،فرمانده نیروی انتظامی خراسان شمالی نیز یکی از افتخارات نیروی انتظامی را داشتن بیشترین ارتباط با مردم دانست واظهار داشت: کمتر سازمانی است که همانند نیروی انتظامی درسطح جامعه حضور داشته باشد.

وی اقدام جهادی را از اهداف نیروی انتظامی در کاهش تصادفات جاده ای اعلام کرد و افزود: رعایت قوانین در جامعه باعث کاهش آسیب های اجتماعی درکشور می شود.

سردار مظاهری اعلام داشت: براساس آمار در کشور روزانه تعداد ۴۳ نفر جان خود را در تصادفات راهنمایی از دست می دهند که این آمار خیلی نگران کننده است.

وی خطای انسانی را بیشترین عامل تصادفات جاده ای دانست و اظهارداشت: سال گذشته آمار تصادفات جاده ای استان نسبت به میانگین کشور با کاهش مواجه بود ولی متاسفانه در سال جاری این آمار در استان با افزایش روبرو بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.